Gå til innhold

Spill ide som må luftes...

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som gjorde at jeg begynte å tenke på dette spill konseptet men hode sveiv på høygir i går og dette er hva min lille hjerne klekket ut.

Hva tror dere om dette? Og har det blitt gjort før? Kan ikke huske å sett et spill bygget opp på denne måten.

Litt bakgrunn:

Det er i en fjern fremtid hvor det er 2 raser, den ene kan vi kalle A og den andre B. Rasen A er en underlegen rase som har vært i slaveri i århundrer av B. Av grunner som vil bli fortalt i historien så valgte rase B å fjerne muligheten til å snakke til rase A da det var tilløp til opprør og valget ble tatt å slå ned på framtidige opprør en gang for alle.

Så ved genetisk alterasjon så kan den nåværende generasjonen til A ikke snakke.

Rase A ligner mye på homosapiens, med det mål at spilleren skal kunne få et forhold til denne rasen. Rase B er fysisk overlegne og har teknologi for å bistå dem, noe A på ingen måte har.

Konseptet:

Spillet er et singleplayer fps spill, men det er samtidig et multiplayer spill. Det er ingen lobby hvor spillere møtes og logger inn for å spille. Men om andre spillere er i samme område som deg så vil X antall spillere joine spillet.

Noe ala The Journey til Playstation 3.

Når du starter spillet så kan du velge om du vil være rase A eller rase B. Du spiller igjennom spillet som har like stor fokus på å levere en historie som action via multiplayer slik som nevnt.

Fiender du møter i spillet vil være en blanding av data styrte figurer og menneske styrte. Spillere som valgte den andre rasen en deg og som er i samme område som deg i spillet vil automatisk dukke opp for å bidra i sin bit av historien.

Og historien er veldig forskjellig fra rase A og B, noe som vil gi noen store ah ha opplevelser når du starter opp på nytt med den andre rasen.

Når andre spillere joiner så kan du ikke bruke mikrofon til å kommunisere med dem andre spillerene som blir med deg om du spiller som rase A pga genetiske alterasjoner. Rase B derimot har full stemme kommunikasjon fra start.

Rase A har som nevnt ikke mulighet til å snakke pga genetiske alterasjoner, men underveis i spillet så har rase A kommet over teknologi som overgår alt noen har sett. En anordning som en tar på hode som gir mulighet for telepatisk kommunikasjon.

Det er på dette punktet en plass i historien at du som spiller må ta på det medfølgende head settet for å høre telepatiske stemmer. Det er ingen lyd på tv og en må ha dette på for å høre hva som endelig kan bli sagt etter århundrer med undertrykkelse og slaveri.

Opprør og krig!

På dette stadiet så vil andre menneske spillere du møter kunne snakke til deg, men akkurat som karakterer i spillet så vil dem ha en stemme effekt over seg for å gi en effekt av at dette er telepatisk kontakt.

Phew...brain overload...da har jeg grovt delt hva som slo meg. Tullete eller noe som faktisk kunne vært kult?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullete eller noe som faktisk kunne vært kult?

Tullete å spørre. Konsept er ikke alt. Å lage nye konsepter er så og si nesten aldri problemet, det finnes nok av folk med meninger. Problemet er å ha gode folk som kan utvikle det og gjøre detaljene strålende.

Jeg mener, når jeg spilte Crysis 1 så var det ikke "konseptet" som gjorde det til et strålende spill, konseptet var ikke så fantastisk eller unikt, det var alle detaljene og hvordan de hadde utviklet spill-dynamikken til å virkelig gjøre et veldig sterkt inntrykk på en som gjorde spillet til det som det ble.

Jeg skal vedde på at for 90% av alle spill som blir realisert så har massevis av folk allerede tenkt hele eller deler av konseptet for det gitte realiserte spillet i hodet sitt lenge før spillet kom til. Mesterstykkene derimot står og skinner på grunn av fantastiske kunstnere som vet hvordan å lage gode 3D-modeller og tegniner, smarte programmere som vet hvordan å lage et spill som ikke kræsjer, ikke tar mye minne, som er diversert, tilbyr små men likevel betydningsfulle justeringer fra det klassiske, for ikke å snakke om bug-hunters som setter tiden sin inn til å se og analysere de feilene som kan ødelegge opplevelsen til spillerne, og så er spillregissørene som greier å koordinere innsatsen til alle de som er med i spillet og som sørge for at innholdet fremstår som et knall av en pakke og at ikke hver og en gjør bare sitt.

Endret av A-Friend
Lenke til kommentar

Ja det må være noe som gjør at dem står likt med all den teknologien rase B har, om det kunne være en form for telekineses eller andre fordeler denne teknologiske anordningen dem har funnet gir dem...

Spennende å leke litt med ideer og tanker...vi skulle vært en gjeng grafikere og programmerere her slik og bare startet...

Men neeeeida :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette synes jeg høres nyskapende og tøft ut, er gjerne med på prosjekter på fritiden (noe som jeg desverre ikke har alt for mye av for tiden).

Er du 3d grafiker, eller programmerer?

Om du ikke er inne på noen av delene, så kan du i allefall legge meg til på skype om du er interressert i å komme igang.

Håper vi snakkes videre :)

----------------------------------

Zaerdna

www.zaerdna-studios.com

Lenke til kommentar

Driver selv å lærer meg programmering, både Java og C# i XNA (som er rettet mot spill), kan kanskje få tid til å diskutere/hjelpe til litt på fritiden hvis det skulle trenges :) Bare send meg en PM

Bruker du en kombinasjon av java og C#?

Jeg vil foreslå å velge en av dem, siden C# basically er java-"out of the box".

Har du portfolio eller noe?

Hadde vært artig å dele noen bilder og previews :D

Lenke til kommentar

Nei altså begynte hovedsakelig å lære meg Java og gikk så over til XNA :) Har desverre ikke portfolio eller noe, holder ikke så veldig mye på med programmering... Går på folkehøyskole og skal ta IT-studie på HiB etter sommer, så kommer til å være mye mer aktiv da, men før det vet jeg ikke hvor mye jeg kan være til hjelp :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...