Gå til innhold

Slik kan Nvidias neste skjermkort bli

Anbefalte innlegg

GK110 har mest sannsynlig 48 ROPs, 24 er for lite og 96 er alt for mange.

GK110 er veldig lik spesifikasjonsmessig til 2x 660 Ti, for å få 85% av ytelsen til et 690 må det være klokket rimelig høyt, selv for 3DMark11 som bryr seg mer om antall SMX-enheter enn ROPs.

kan jo hende dem slenger på 64 rops da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo hende dem slenger på 64 rops da :p

Med en 384-bit minnebuss er det rimelig usannsynlig, AMD koblet ROPene sine vekk fra L2 cachen for å spare transistorer og gi Tahiti XT mer båndbredde uten å kaste bort transistorer på 48 ROPs. Det er liten grunn til at Nvidia skal koble L2-cachen vekk fra ROPene for å gi GK110 enda flere ROPs det ikke klarer å utnytte.

Lenke til kommentar

Med en 384-bit minnebuss er det rimelig usannsynlig, AMD koblet ROPene sine vekk fra L2 cachen for å spare transistorer og gi Tahiti XT mer båndbredde uten å kaste bort transistorer på 48 ROPs. Det er liten grunn til at Nvidia skal koble L2-cachen vekk fra ROPene for å gi GK110 enda flere ROPs det ikke klarer å utnytte.

og hvorfor mener du at GK110 ikke klarer å utnytte 64 rops ?

Lenke til kommentar

eneste jeg vil vite er hvor stort det blir fysisk (minst mulige versjon) hvordan strøm den konsumerer og hvor pluggene blir plassert (er det 780 i bildet?)

Nvidia har hatt en tendens til å lage toppkortene sine 26,8cm dette har pågått i flere generasjoner. så man skal ikke se bort ifra at man ender der nå også :)

Lenke til kommentar

Lover deg at du finner ikke en cpu som klarer å holde følge med det.

Tror nok 2x E5-2687W hadde greid seg ganske godt, problemet er vel kompatibilitet først og fremst, både på 16 cores og quad-sli

Nvidia har hatt en tendens til å lage toppkortene sine 26,8cm dette har pågått i flere generasjoner. så man skal ikke se bort ifra at man ender der nå også

Ikke GTX 680, den var vel 25,4 cm eller no slik, håper de beholder den størrelsen. Da skal jeg mekke den råeste mini-PC'en en kan tenke seg idag :p

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Ikke GTX 680, den var vel 25,4 cm eller no slik, håper de beholder den størrelsen

Nvidia sa vel selv at 680 var et mellomklasse kort, anntar de har sittet på gk110 lenge uten å følt behovet for å lansere. mini-pc må du bygge i silverstone sg05 ikke noe stress å få inn dette kortet tror jeg

Lenke til kommentar

Nvidia sa vel selv at 680 var et mellomklasse kort, anntar de har sittet på gk110 lenge uten å følt behovet for å lansere. mini-pc må du bygge i silverstone sg05 ikke noe stress å få inn dette kortet tror jeg

Har aldri hørt at Nvidia har sagt det , derimot har nok en del ivrige forum medlemmer påstått det. Om det stemmer så hadde det vært fint med en link.

Personlig ( og dette vil nok gjelde Amd snart også) så tror jeg at Nvidia er inne i den fasen der man klargjører forbrukerne til nye kjøp via spredning av rykter og vage antagelser som hyper opp stemningen.

Hva som kommer til å stemme vet vi ikke før om noen måneder.

Lenke til kommentar

Nvidia hadde aldri sagt at 680 var mellomklasse, det hadde drept salgene deres. Det er ingen grunn til å holde tilbake produkter om man kan tjene penger på dem, grunnen til at vi ikke har et Geforce-kort basert på GK110 enda er fordi det ikke er lønnsomt for Nvidia.

Husk også at GK110 er mange er et ganger mer komplekst design enn GK104, om dette monsteret av et kort skal ha 85% av ytelsen til et 690 må TDPen være tilsvarende høy.

Lenke til kommentar

Husk også at GK110 er mange er et ganger mer komplekst design enn GK104, om dette monsteret av et kort skal ha 85% av ytelsen til et 690 må TDPen være tilsvarende høy.

85% av ytelsen? Den scorer jo høyere en GTX 690..

mini-pc må du bygge i silverstone sg05 ikke noe stress å få inn dette kortet tror jeg

Ehh, med ett maximum av 300W strømforsnyning, nei, skal bygge den litt mer custom, her skal dremelen frem og alt skal tilpasses :p Prøvde og få designet inn Vannkjøling til CPU inni der også, men det prosjektet ga jeg opp :p

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

85% av ytelsen? Den scorer jo høyere en GTX 690..

Forholdet i framerate mellom Graphics Test 1, 2, 3 og 4 passer altfor bra med 680 SLI til at det er Geforce Titan. Geforce Titan burde ha et forhold tilsvarende 660 Ti SLI, ikke 680 SLI. Det er alt for mye som tyder på at dette er en dårlig skjult fake, bildet viser ikke engang hvilket Geforce-kort det er!

Lenke til kommentar

Nvidia hadde aldri sagt at 680 var mellomklasse, det hadde drept salgene deres. Det er ingen grunn til å holde tilbake produkter om man kan tjene penger på dem, grunnen til at vi ikke har et Geforce-kort basert på GK110 enda er fordi det ikke er lønnsomt for Nvidia.

Hvis det er basert på Tesla kortet er ikke akkuratt tdp 2 ganger 680... og en sånn ytelse er sykt stort uansett.

Lenke til kommentar

Tror nok 2x E5-2687W hadde greid seg ganske godt, problemet er vel kompatibilitet først og fremst, både på 16 cores og quad-sli

Gi meg ett spill som kan utnytte så mange kjerner/tråder og jeg skal være enig med deg.

Men siden du ikke kan det, så vil jeg fremdeles si at det ikke finnes en cpu som holder følge med 4x 85% av ytelsen til 690.

Lenke til kommentar

Gi meg ett spill som kan utnytte så mange kjerner/tråder og jeg skal være enig med deg.

Men siden du ikke kan det, så vil jeg fremdeles si at det ikke finnes en cpu som holder følge med 4x 85% av ytelsen til 690.

4x 690 er ikke en gyldig konfigurasjon, og hvis du skrev feil og mente 4x 680, så er det heller ingen spill som utnytter QuadSLi i det stadiet at CPU'en nevnt vil være en flaskehals.

Lenke til kommentar

4x 690 er ikke en gyldig konfigurasjon, og hvis du skrev feil og mente 4x 680, så er det heller ingen spill som utnytter QuadSLi i det stadiet at CPU'en nevnt vil være en flaskehals.

Siden korter vistnok skal ha 85% av ytelsen til 690, så regnet jeg med det var åpenbart hva jeg mente.

Fuck it, ta 3 stk "titan" og jeg tviler på at cpu holder følge da heller.

Jeg sitter på 2x 7970, og jeg har nok problemer med å ligge på over 90% gpu usage som det er.

Lenke til kommentar

Det er hvertfall på tide at det skjer noe på grafikkortfronten... nå har det kun vært inkrimentær evolusjon i flere år.

Er du seriøs? nVidia befinner seg i yttersonen av hva som er mulig å konstruere. De benytter seg av det absolutt ytterste innen fabrikasjonsteknologi, og det er noen av verdens beste ingeniører som jobber på disse brikkene. Du kan kanskje forklare nærmere hva du forventer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden korter vistnok skal ha 85% av ytelsen til 690, så regnet jeg med det var åpenbart hva jeg mente.

Fuck it, ta 3 stk "titan" og jeg tviler på at cpu holder følge da heller.

Jeg sitter på 2x 7970, og jeg har nok problemer med å ligge på over 90% gpu usage som det er.

Da er det bare å vente på Ivy Bridge-E og pusse støv av fasekjøleren, ta på seg arbeidshanskene og fyre løs med blodklokking! :D

Husk at utnyttelsen ikke er så lett å klare på de siste 10 prosentene mot 100.

Uansett, om man slenger på en skjerm eller to til så bør det ordne seg vett.

Er du seriøs? nVidia befinner seg i yttersonen av hva som er mulig å konstruere. De benytter seg av det absolutt ytterste innen fabrikasjonsteknologi, og det er noen av verdens beste ingeniører som jobber på disse brikkene. Du kan kanskje forklare nærmere hva du forventer?

Det er nok flere som skulle ønske de fokuserte på litt mer kraft i stede for hvor effektive de kan være rent strømmessig.

Uansett hva det er for noe, så er det nok mer enn bare meg som håper de klarer å få til noe som virkelig sparker i fra seg. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...