Sigmoideus Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Kjøpte meg en Sony Xperia V like før jul og til tross for at telefonen virker bra så er det et par småting som irriterer litt. Det står på komplett.no (der jeg kjøpte min Xperia V) at den skal ha: Innebygd minne: 8 GB Brukerminne: 8 GB Går jeg inn på Innstillinger -> Programmer får jeg opp at 725 MB av telefonminne er brukt og at det er 1,3 GB ledig, altså 2 GB telefonminne totalt. Kobler jeg telefonen til PCen og går inn på utforsker får jeg opp at det er brukt 3,71 GB og det er 1,40 GB ledig på "Intern lagring". Hva er forskjellen på innebygd minne, brukerminne, telefonminne og intern minne? Og hvorfor er ingen av tallene jeg har samsvarende med de 8 GB som Komplett.no opererer med? Andre ting som ikke er som det skal Det står at telefonen skal ha 3D Sweep Panorama, men jeg finner kun vanlig Sweep Panorama. På Xperia Acro S er dette lett å finne, men på denne telefonen er det ikke. Det står (fortsatt på Komplett.no) at telefonen skal spille av mkv-filer, men jeg får bare opp at den ikke støtter filformatet når jeg prøver å spille av slike filer. Hastigheten på internett når jeg kobler den opp mot hjemmenettverket fungerer bra. Når det er Talkmore som skal stå for hastigheten, så går det ofte veldig tregt. Dette til tross for at signalstyrken er bra og dekningskartet viser at jeg skal til og med har dekning for Telenors 4G, selv om Talkmore ikke kan gi meg dette så vidt jeg vet. Og hva er aksellerasjonsmåler? Og hvor finner jeg denne? Det som irriterer mest er selvsagt at den ikke spiller av mkv-filene som annonsert, da dette var en av grunnene til at jeg kjøpte nettopp denne telefonen og ikke Acro S som er nesten samme telefon, bare omtrent en tusenlapp billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå