Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er dette angs?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittel: Er dette angst?

Hei av en eller annen grunn så føler jeg meg svært bekymret og urolig. Aner ikke for hva, men er noe som bare ligger i brystet mitt og føler meg svært urolig. Føler ut som at livet mitt kommer til å ende, og jeg aner virkelig ikke hvorfor!

Så er dette en form for angst?

PS: Katten min har løpetid og løp opp PC-en min og klarte av en eller annen grunn å opprette emnet før jeg fikk skrevet noe.

Anonym poster: f2be2ebfdde6f6321cbdd765604a65cf

Lenke til kommentar

Om du bare skulle teste om det å poste som anonym fungerte, så er det en egen skjult kategori for det ;)

EDIT:

Jeg har opplevd samme greia, svært ubehagelig. Er du mye stresset for tiden? Ta det med ro, og ikke tenk så mye. Det kan være angst, men det er ikke nødvendig at det er det.

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med forbehold om at det er en ganske kort beskrivelse og at man ikke skal diagnostisere over nett, så høres det ut som en type generalisert angst ja. Så er spørsmålet hvor plagsomt det er, hvor lenge du har hatt det slik og om det evt. påvirker hverdagen din. Det er selvfølgelig også relevant om det er noen belastninger i hverdagen din som kan forklare det, som andre her skriver. Noen ganger kan dog dette være litt vanskelig å få tak i på egen hånd.

Hvis du opplever at det er plagsomt og det har vært slik i mer enn et par uker kan det være en idé å snakke med noen i hjelpeapparatet. Litt avhengig av hvor gammel du er, finnes det flere muligheter. Generelt vil jeg si at for barn og ungdommer er foreldrene de første man kanskje bør snakke med. Man kan dog også oppsøke helserådgiver, miljøarbeider e.l. på skolen. Ungdomskontoret er også et sted man kan henvende seg. Hvis du er student er det ofte tilknyttet helsearbeidere til studentsamskipnaden. Fastlege er også en mulighet.

Ellers er det også noen ting du kan gjøre selv. Å sørge for at man får nok søvn og at søvnen er god, samt at man spiser regelmessig og sundt er råde som er relevante ift. psykisk helse generelt. I tillegg er det lurt å trene, både fordi det gir overskudd, men også fordi det hjelper en til å koble av. Du kan også prøve meditasjon, yoga o.l. for å hjelpe deg å koble av. Samtidig er det dog viktig at du prøver å finne utav hvorvidt det faktisk er noen ting i hverdagen din som forårsaker dette stresset, ellers kan det å trene bare bli enda en ting som er med på å stresse en opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen.

Går bedre nå, men når jeg tenker meg om så er jeg engentlig bare redd for at noen har funnet ut om min seksuelle orientering. Vil bare ikke at andre skal få vite det, aner ikke hva jeg skal gjøre da..

Også har jeg også kanskje hatt generelt mye å gjøre i det siste, så har vel blitt stressa pga. det. Anonym poster: f2be2ebfdde6f6321cbdd765604a65cf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...