HDSoftware Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Folkens Min PC har plutselig sluttet å klare å koble til eksterne serveen både via RDP og VPN. Jeg klarer ikek lenger å pinge noe som helst, hverken LAN eller WAN Men jeg kan surfe, lese og sende mail. Er ikek dette litt rart da? Har scannet med MBAM uten å finne noe spesielt. Har heller ikke serlig tro på at dette er relatert til virus eller lignende- Maskinen er en Asus K95V med Windows 8 Alt virker helt perfekt inntil kun 3 uker siden. Noen tips ... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du har et nettverksproblem men ikke sagt noe om nettet ditt. Ei heller om du har testet dette på forskjellige nett. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Det må være en kombinasjon. Dette fungerer nemlig veldig bra på jobb nettverket. Det merkelige er jo at hjeme, der dette er et problem, så fungerer det helt glimrende fra alle andre maskiner. Riktignok kunn denne ene maskinen som har WIndows 8. Resten har Windows 7. Men en skulle vel tro dette ikek hadde noe å si. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Har ikke windows 8, men på windows 7, når du for første gang har kontakt med et nytt nettverk så har du muligheten til å gi nettverket et navn og fortelle om dette er et "public" nett, et "work" nett eller et "hjemme" nett. Jeg innbiller meg at standard-instillingene i brannmuren er vesentlig forskjellig avhengig av hva du svarer her. Hvis du har ved en feiltagelse fortalt maskinen din at nettet hjemme er et usikra "nettcafe" nett så kan det forklare hvorfor du møter visse begrensninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Husket å kjøre kommandovinduet i forhøyet modus? Runas administrator? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Har ikke windows 8, men på windows 7, når du for første gang har kontakt med et nytt nettverk så har du muligheten til å gi nettverket et navn og fortelle om dette er et "public" nett, et "work" nett eller et "hjemme" nett. Jeg innbiller meg at standard-instillingene i brannmuren er vesentlig forskjellig avhengig av hva du svarer her. Hvis du har ved en feiltagelse fortalt maskinen din at nettet hjemme er et usikra "nettcafe" nett så kan det forklare hvorfor du møter visse begrensninger. Hmmm. Dette har jeg ikke tenkt på. Tror kansje du er inne på noe. Må sjekke dette.. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå