Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hovedkort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpass, ja.

 

Da har jeg bestilt en D-14, så returnerer jeg den andre når den kommer.

 

Takk for linken, Marve.

 

Ingen årsak. Dersom du er opptatt av utseendet og ikke liker Noctua-viftene er det mulig å bytte viftene til disse Coirsair-viftene. Veldig stille vifter som i likhet med Noctua-viftene kan kjøres med og uten motstand på to forskjellige hastigheter. Kjører min Noctua D-14 med to SP120-vifter (med motstand) på en Intel i5 3570k @ 4,2 GHz (stock er 3,4 GHz) med veldig fine temperaturer. Er jo selvfølgelig mest en gimmick. :wee:

 

2nsqs1z.jpg

 

2e5sl0m.jpg

 

x9bhk.jpg

Lenke til kommentar

Ingen årsak. Dersom du er opptatt av utseendet og ikke liker Noctua-viftene er det mulig å bytte viftene til disse Coirsair-viftene. Veldig stille vifter som i likhet med Noctua-viftene kan kjøres med og uten motstand på to forskjellige hastigheter. Kjører min Noctua D-14 med to SP120-vifter (med motstand) på en Intel i5 3570k @ 4,2 GHz (stock er 3,4 GHz) med veldig fine temperaturer. Er jo selvfølgelig mest en gimmick. :wee:

 

hehe :) Jeg er vel for gammelt for slikt, men det så fint ut. Mye penere enn originalt.

 

Du har samme prosessor som meg, så da lover jo dette bra :)

Lenke til kommentar

Hehe, kommer vel en tid for alt. :wee:

 

Kan presse ut mer av den, men 4,2 GHz er en grei hverdagsklokk. Temperatur er ~ 60 grader @ load.

Har en 4.2 Ghz klokk på min i7 920 per dags dato som ligger på 60-70 grader load ellers 40 idle. Har en h40 kjøler på den i thermaltake gt 10 kabinett

Lenke til kommentar

Jeg overklokket i BIOS. Faktisk, det eneste jeg gjorde var å sette opp multiplikatoren til 42. FSB er ca. 100. Dvs. 42 * 100 = 4200 MHz (4,2 GHz). Jeg disablet også turbofunksjonen og lot VCore (volten til CPUen) stå på auto. Nå klokker den seg automatisk opp til 4,2 GHz (mens VCore øker inntakt) under load. Idle står den på ca. 1,6 - 2,2 GHz.

 

Hvis du ser en del nye begreper nå, kan jeg anbefale deg å ta en titt her.

 

 

Idle:

2eb5w6f.jpg

 

Load:

ndtwte.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg overklokket i BIOS. Faktisk, det eneste jeg gjorde var å sette opp multiplikatoren til 42. FSB er ca. 100. Dvs. 42 * 100 = 4200 MHz (4,2 GHz). Jeg disablet også turbofunksjonen og lot VCore (volten til CPUen) stå på auto. Nå klokker den seg automatisk opp til 4,2 GHz (mens VCore øker inntakt) under load. Idle står den på ca. 1,6 - 2,2 GHz.

 

Hvis du ser en del nye begreper nå, kan jeg anbefale deg å ta en titt her.

 

Takk :) Jeg ser jo forresten at du har Gigabyte HK.

 

Tror jeg skal forsøke AI suite 2, programvaren som følger med HK-et (ASUS P8z77-V pro). Ser egentlig greit ut.

Lenke til kommentar

Men vil ikke en vannkjølings løsning være bedre til OC på cpuen?

 

Sannsynligvis, men da bør du ikke kjøpe det billigste du finner; da er nok en luftkjøler bedre, slik jeg har forstått det.

 

Men jeg må legge til at jeg ikke er noen ekspert på området. Jeg har bestilt en Noctua-D14, og har en god følelse :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...