Gå til innhold

Fansen pusser støvet av Age of Empires II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk fingrene i tilleggspakken nå...det er riktignok lenge siden sist jeg spillte AoE2, men jeg hadde et inntrykk av at hurtigtastene var endret, ja.

Bare LAN-mode fungerer OK, så er jeg fornøyd.

Og hva bugs angår:

"Funky Bugreport #4: Fervor, the upgrade to make your monks move faster, never worked in Age of Empires II, it was discovered 13 years after the release of the game. Talking about a strong placebo effect!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bruker du win7 fix til AoC?

Et spørsmål angående denne "fixen" til Win7...er det fortsatt bare snakk om en .bat-fil som stopper explorer.exe, eller er det noe smartere? For jeg har hatt mindre issues idet explorer.exe skal startes igjen...

.bat 1:

@echo off

taskkill /f /im explorer.exe

start age2_x1.exe

pause

echo if you want to get desktop back press any key

pause

start explorer.exe

.bat 2 (denne .bat-filen og et par andre varianter kom med en AoE-pakke som jeg fant på TPB):

@echo off

ECHO Using process.exe to suspend explorer.exe (win7, vista palette fix)

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Age of Empires II\Process.exe" -s explorer.exe

ECHO Starting Age of Empires II - The Conquerers in the correct screen mode

"age2_x1_1.0e_1600x900.exe" 1024

ECHO Resuming explorer (was suspended before)

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Age of Empires II\Process.exe" -r explorer.exe

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg og broren min har spilte dette online endel. Etter vi har spilt rundt en halv time, så stopper spillet. Ikke klikker altså, bare slik at vi ikke får fortsette gamet. Kan virke som noe form for lagg, siden vi må velge om å vente, fortsette, eller quitte. Ingenting av de går an å velge. Noen som har opplevd lignende? Skjer bare med Forgotten Empires, ikke f.eks vanlige spillet.

Endret av -bLaZiNg^DuCk-
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg og broren min har spilte dette online endel. Etter vi har spilt rundt en halv time, så stopper spillet. Ikke klikker altså, bare slik at vi ikke får fortsette gamet. Kan virke som noe form for lagg, siden vi må velge om å vente, fortsette, eller quitte. Ingenting av de går an å velge. Noen som har opplevd lignende? Skjer bare med Forgotten Empires, ikke f.eks vanlige spillet.

Aner ikke, spør her:

http://www.forgottenempires.net/live-support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...