Gå til innhold

Vi minnes tiden da spill vokste seg store

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første CD Rom søppelet jeg hadde var en 6 x dings som likte å få windows 3.11 og senere 95 til å henge. Fikk med en haug med møkkaspill, men det var min egen feil. Skulle kjøpt soundblasterpakken heller, men kjøpte heller noe billig skit for å få 2x ekstra for samme pris (ja for det merket man..). Kan trygt si jeg savnet Amigaen min endel ganger da ja, Men Doom... når Doom kom... oi oi oi!!!

Lenke til kommentar

Det var en stor dag da jeg fikk CD-ROM til 486'en min. Hørtes ut som en geit da den åpnet og lukket. xD Første spillet jeg skafet til det var Under a Killing Moon. Good times. :)

Det spillet fikk veldig god kritikk i databladet Giga husker jeg, men fikk aldri testa det. Kanskje det er på gog.com?

Lenke til kommentar

Jeg ser alltid frem til mandagene, for da håper jeg det er kommet en ny episode av Retrocrew (ikke stort annet å se frem til på søndagskvelden) og mer enn det håper jeg temaet er et jeg kjenner i det minste litt til...tidvis er jeg faktisk litt usikker på om det bare er Wikipedia som siteres, men tidvis opplever jeg også at temaet blir diskutert med oppriktig entusiasme og det får meg til å tenke "alt hva jeg har gått glipp av *sukk*". :)

Keep it up, people!

Mitt første PC-spill var faktisk Star Wars: Dark Forces...jeg fikk egentlig F-16 Fighter (tror det var navnet), men PCen vi hadde i familien da var for dårlig, så vi byttet det til Dark Forces i butikken.

Sånt skjer ikke i dag; man innstallerer et spill, men får likevel byttet det etterpå!

PCen er (vi har den ennå), if memory serves, Pentium 66MHz, 8MB RAM og 240MB HDD. OSet var egentlig Win 3.11, men vi fikk det oppgradert til Win 95 og RAMen fra 4 til da 8MB ved kjøpet.

Jeg husker ikke noe spesielt med ROM-enheten, men de medfølgende høyttalerene husker jeg: de var batteridrevne.

Megarace 2, ja...det tror jeg jeg kjøpte once upon a time mens spill fortsatt kom som big box (minnes ihvertfall å være i eierskap av det) - esken har desverre blitt borte, men coveret med CDene har jeg fortsatt i hyllen.

Mulig dette er irrelevant, men hva er historien bak musikken, hvis noen, som starter ~30:30...er ikke det "Dire, Dire Docks" fra Super Mario 64?

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

.Mulig dette er irrelevant, men hva er historien bak musikken, hvis noen, som starter ~30:30...er ikke det "Dire, Dire Docks" fra Super Mario 64?

Det er Dire Dire Docks, jepp :D

Kult du liker showet. Du nevner wikipedia - vi prøver å bruke flere kilder i den grad det er mulig :) Wikipedia duger ikke til å gå i dybden på gamle spill men kan være en grei oversikt av og til også.

Men som du sier: alltid best når kunnskapen sitter inne fra før såklart! Derfor er det bra det er flere av oss på podcasten, som regel er det hvertfall EN av oss som har erfaring med emnet.

Lenke til kommentar

Så altså ingen melodi med direkte sammenheng med emnet som diskuteres (CD-ROM, eller spill på det formatet)? Jeg mener å ha fått med meg at musikken spilles i bakgrunnen (stort sett) er fra spillet som diskuteres der og da, så derfor fant jeg det bare litt rart å blande N64 musikk oppi det hele. :roll:

Lenke til kommentar
Så altså ingen melodi med direkte sammenheng med emnet som diskuteres (CD-ROM, eller spill på det formatet)? Jeg mener å ha fått med meg at musikken spilles i bakgrunnen (stort sett) er fra spillet som diskuteres der og da, så derfor fant jeg det bare litt rart å blande N64 musikk oppi det hele. :roll:

What can I say, jeg digger Dire Dire Docks

Lenke til kommentar
Jeg ser alltid frem til mandagene, for da håper jeg det er kommet en ny episode av Retrocrew (ikke stort annet å se frem til på søndagskvelden) og mer enn det håper jeg temaet er et jeg kjenner i det minste litt til...tidvis er jeg faktisk litt usikker på om det bare er Wikipedia som siteres, men tidvis opplever jeg også at temaet blir diskutert med oppriktig entusiasme og det får meg til å tenke "alt hva jeg har gått glipp av *sukk*". :) Keep it up, people!

Takk for positiv feedback! Det hender selvsagt at Wikipedia blir brukt som kilde selvsagt, men da helst for å sjekke årstall, salgstall osv. Dette blir alltid kryss-kontrollert mot andre kilder før det publiseres på casten. Personlig sluker jeg litteratur, dokumentarer og annet materiale vedrørende retrogaming og classic computing (spesielt Atari og Commodore). Noen av de tingene jeg nevner i Atari 2600 episodene skal du slite med å finne på wikipedia :-)

Mitt første PC-spill var faktisk Star Wars: Dark Forces...

Fantastisk spell! Koste meg mange timer med det i tiden da shareware var stort :-)

Lenke til kommentar

Jeg nevnte på i Star Wars-podcasten at jeg hadde Dark Forces i hyllen...kanskje jeg har noe annet i hyllen dere virkelige retrogamere kan gi meg thumbs-up på (har faktisk ikke fått spillt alt jeg har, hovedsaklig pga. kompabilitet).

Hvem vet, kanskje jeg tilogmed har noe dere ikke har hørt om før (tvilsomt, though - selv om jeg holder en knapp på at "Atrox" er ukjent). :roll:

Jeg har også kostet på meg denne lille boken (selv om den er ikke alt jeg håpet på den skulle være):

http://cdon.no/b%C3%B8ker/barndommens_tv-spill-14429720

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...