Cooky Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Søkte på felleskatalogen etter virkningstoffet "koffein". Jeg har flere ganger blitt fortalt at koffeinpiller i Norge bare kan fås på resept av lege, men alt jeg fikk treff på hos felleskatalogen var et reseptfritt medikament som kalles "Fanalgin", som skal være et smertestillende og febernedsettende medikament for bruk til hodepine, tannpine og menstruasjonssmerter, og ikke tas mer enn inntil 1-3 ganger (1-2 tabletter om gangen) i døgnet. Linken jeg linket til skal inneholde 500 mg Fenazon og 50 mg koffein per tablett. Det sterkeste Fanalginmedikamentet med tanke på koffein og Fenazon inneholder (og jeg siterer): Fenazon 1 g, koffein 100 mg, hjelpestoffer til ca. 1,3 g. Så det jeg lurer på er om Fanalgin er et medikament som er farlig å ta for mye av, og øker sjansen for bivirkninger jo mer en tar? Jeg ønsker "rene", norske koffeinpiller (som de man f.eks får kjøpt på ebay), og disse skal kunne være mulig å skaffe seg har jeg hørt dersom man får resept på de av lege. - Finnes det norske reseptfrie/reseptpliktige koffeinpiller på norske apotek utenom Paracetduo (et smertestillende og febernedsettende, men reseptpliktig medikament med koffein i) og det andre medikamentet jeg listet opp? Endret 4. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du får ikke kjøpt rene koffeintabletter på apotek i norge uten resept fra lege. Du kan finne lignende preparater på f.eks. Proteinfabrikken o.l., men da er det gjerne andre tilsetningsstoffer og virkestoffer i preparatet i tillegg til koffein. Ja, det kan være skadelig å innta for store mengder Fenazon/Fanalgin. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå