Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BOSE-subwoofer Mazda 6

thomsol

Anbefalte innlegg

Hei! Grønnskolling på bilstereo her, og har følgende "problem"; Jeg vil bytte subwooferen i min 2012 Mazda 6 stv. Den hører til det originale BOSE-anlegget, og er på størrelse med et vanlig headset, omtrent. Med andre ord, CRAP! Jeg vil gjøre minimalt med inngrep, og gjerne beholde original spiller. Jeg vil aller helst bare ta ut sub'en, og sette inn en ny aktiv sub. Kan jeg bruke en PAC OEM? Her er en sånn: http://images.sonicelectronix.com/images/275924/big/aoemmaz2.jpg

Evt. hva mer trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du er på størrelse med et headsett? er det subben eller BOSE anlegget? hvilken størrelse er det på subben din i tommer? ønsker du å ta ut den nåværende subben, sette inn et nytt element med egen forsterker? eller vil du bare ha en aktiv subwoofer? for kan fort bli vrient å dytte inn en aktiv sub inn i originalplassen til subben din.

det du linker til er, slik jeg forstår det, en omformer du kobler til bak spilleren for å få rca utganger du igjen kan koble til en forsterker. hovedsaklig 4kanals.

i og for seg så funker den, men du må trekke en del kabler for å få det til.

eventuelt har Mosconi kanskje noe som kan fikse problemet ditt.

http://www.eikeraudio.no/produkter/detaljer/mosconi-gladen-one-60.6/1324/6

slik jeg har forstått det så følger det med kabler til denne forsterkeren som er designet til å passe inn i en bak i en original spiller. denne kabelen drar du da til forsterkeren og kobler til rca inngangene (dermed har du signaler til forsterker) så har kabelen høyttalerkabler parallelt med spiller-->forsterker kabler, som du da kobler til forsterkerens utganger. de vil da være "dratt" opp bak spilleren din og du kan koble den til de originale høyttalerkablene som gikk til spilleren.

om du da klarer å koble 2 kanaler sammen og sette de på subben i 4 ohm vil du ha ca 230w til subben og ha langt mer glede av anlegget ditt!

om du senere skulle synes at dette fortsatt ble for tamt kan du sette inn en sub og bytte elementer framover i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...