Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen henger seg....

Anbefalte innlegg

Hehe, ja jeg har kommet med ett sikkelig problem for meg som spiller, siden pcen min henger seg fra tider til tider, som oftes par ganger om dagen, helt uten grunn... kan gjøre alt fra ingenting til å spille 2 spill på 2 skjermer osv, kan også livestreame og snakke med kamerater da det brått kommer en forferdelig rar lyd som høres ut som noen dreper en ailen ;P, ingenting beveger seg og alt har hengt seg, eneste mulighet er å restarte pcen, og jeg liker ikke å trykke på reset knappe over 14 ganger i uka....Her er specsa om det hjelper.

Specs:

Corsair H80i Hydro Series CPU Kjøler (Nylig installert, 3.02)

4 x Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB

CM Storm Stryker Gaming Big Tower

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

Cooler Master GX Lite 700W PSU (Dritt ;P)

ASUS Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Intel® Core i5-3450 Processor

ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155

Windows 7 Home Premium

Noen unødvendige ting å ta med der, men der er alt, Håper på hjelp snarest, siden dette er ett stort problem, begynte ikke før noen uker siden, 4 uker eller noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være feil med lydkort evt at du bør endre driver til nevnte kort.

Veldig vanskelig å feilsøke på en maskin der feilene kommer så random. Én muligthet er å kjøre noen dager med annet OS, f.ex Linux Live CD.

Hva ble gjort i forkant før feilen begynte å oppstå? Installering av nye drivere, maskinvareoppgradering?

Lenke til kommentar

Kan være feil med lydkort evt at du bør endre driver til nevnte kort.

Veldig vanskelig å feilsøke på en maskin der feilene kommer så random. Én muligthet er å kjøre noen dager med annet OS, f.ex Linux Live CD.

Hva ble gjort i forkant før feilen begynte å oppstå? Installering av nye drivere, maskinvareoppgradering?

Har ikke annet lydkort på pcen, utenom Motherboardet, og lyden kommer av at den henger seg ^^ men skal prøve ett annet OS i 1 dag eller noe....

gjorde ikke noe annet enn det jeg driver med til vanlig, eneste jeg kan tenke meg er at jeg lasta ned en ny oppdatering på Skjermkortet

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkuratt det samme problemet for ikke så lenge siden, Fant seg ut harddisken var ødelagt.. pcen hang seg vær gang jeg la litt trøkk på den. Tror nok du må sende inn eller skaffe en ny harddisk ass :/

Det er noe dritt deg også, mister all lagring jeg har osv.... men venter å ser på flere svar :)
Lenke til kommentar

Har du funnet ut noe av å bruke annet OS en stund?

Du kunne jo alltids ha lastet ned UBCD og kjørt et av testverktøyene for hardisker som er inkludert. Mener at alle hd-produsenters egne testverktøy skal ligge på den cd-en.

Har ikke vært stor forskjell med Linux ivartfall... Har bestilt ny hdd og ny psu

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653074 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623456

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...