HELTLOST-W Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hei. Jeg kjøpte en ny PSU/strømforsyning på 1050W.. Og jeg har en 1000w fra før av.. Men når jeg kobler til den nye PSU'en så skrur alt seg på også tar det 1 sekund før alt bare skrur seg av igjen? Jeg vet at alt av hardisker, prossesor, Hovedkort, osv... funker helt fint. Men er det noen som vet hva problemet kan være? Endret 4. februar 2013 av HELTLOST-W Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Har du husket å koble strøm kablene der dem skal ? 8pins til cpu og 24 pins til hovedkort osv osv ? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Har du husket å koble strøm kablene der dem skal ? 8pins til cpu og 24 pins til hovedkort osv osv ? Ja, alt sånt skal være tilkoblet riktig. Men med strømforsyningen fulgte det med 2 kabler som jeg kan velge mellom som kan gå til CPU. Den ene er en 12 pin i den ene enden og 8 pin i den andre. og den andre er 8 pin til 8 pin. Hva er forskjellen? kan dette være grunnen? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Pleier som regel å stå CPU på strømkabel til CPU Men kan ikke du fortelle oss her på forumet hvilke deler du har ? Strømforsyning, hovedkort, og slikt Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Pleier som regel å stå CPU på strømkabel til CPU Men kan ikke du fortelle oss her på forumet hvilke deler du har ? Strømforsyning, hovedkort, og slikt Ja men det står CPU på begge kablene :S Men her er delene jeg har: XFX ProSeries Black Edition 1050W PSU ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 Intel® Core i7-2700K Processor ASUS GTX 690 Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5" Kingston DDR3 HyperX Predator 16GB Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler Corsair SSD Force Series? F60, 60GB Western Digital Caviar® Black 1TB Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 prøv om en annen då Prøv først med den ene kabelen, funker ikke det, prøv med den andre. Husk å koble i rett inngang på strømforsyning Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Okey. Jeg fant ut hva som var problemet. Så den funker nå sånn halv veis.. Det som er problemet nå, er kabinettet som jeg har kjøpt som er et cm storm stryker elns.. Der går det en 4 pin fra toppen av kabinettet som jeg skal koble i. For å styre viftene osv... Men dette funker ikke når jeg kobler 4 pinnen i strømforsyningen. da skrur bare pc'n seg av etter 1 sekund? :/ Endret 11. februar 2013 av HELTLOST-W Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Da er nok noe galt med vifteledningen. Se om det er noe gale med ledningen, feks 4 pinnene er som dem skal være osv osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå