Stig19833 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hei folkens Kjøpte meg en ny asus a55n for 2 uker siden, i går før jeg gikk i seng surfa jeg litt før jeg smekka den igjen å prøvde å såve. Etter en halvtime uten søvn åpna jeg den igjen, la merke til at den hadde frøset med svart skjerm. Fremdeles på men ingen respons. Holdt inne av/på knappen og fikk skrudd den av, men når jeg prøvde å starte den igjen så kommer den bare til win logoen å den jobbe logoen som snurrer :/ står der i 15 min å arbeider før den kommer opp med en feilmelding som sier noe om error.... den forsvinner så fort jeg ikke får lest hele driten... Deretter rebooter den før hele prosessen starter om igjen.... Setter pris på all tilbakemelding. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Prøv i safe mode, trykk F8 under rett før oppstarten. Lenke til kommentar
Stig19833 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Prøv i safe mode, trykk F8 under rett før oppstarten. Skjer ikke en dritt, går bare inn i win logoen igjen.. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 I Windows 8 har Microsoft fjernet muligheten til å starte oppstartsmenyen med F8 dessverre. Den er erstattet med "Avansert oppstart" som automatisk skal oppdage problemer og starte opp. Kan også startes fra PC Innstillinger >> Generelt eller hold inne SHIFT når du trykker på Start på nytt. I tillegg kan du bruke et "recovery media" eller vanlig Windows 8 setup fra DVD eller minnepenn. Alle disse alternativene krever jo enten at Windows 8 starter, eller at du allerede har laget deg en recovery CD eller har setup tilgjengelig. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det første møtet med Windows 8 ble en stor nedtur. Jeg har ingen ny laptop men oppgraderte en gammel stasjonær maskin fra XP til W8. Jeg bestemte meg for å ikke beholde noe som helst av det som lå på maskinen fra før. Alt så ut til å gå helt greit. Bladde litt i menyene og installerte Chrome. Da jeg skulle restarte maskinen fikk jeg helt svart skjerm. Prøvde å få liv i den med oppstartdisketter(!) og XP-cd, men den reagerte ikke. Måtte til slutt ta ut batteriet på hovedkortet og nullstille hele greia. Deretter måtte jeg installere XP på nytt - inkludert SP3 - før jeg fikk laste ned og installere Windows 8 på nytt. Det tok bare fire dager. Endret 7. februar 2013 av UllForEver Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Det var en tidkrevende erfaring! Anbefaler alle å lagre ISO-fil første gang man laster ned Windows 8. Ta vare på denne filen, siden den kan overføres til DVD eller minnepenn. Så er det "bare" å starte fra denne for å prøve reparasjon eller installere på nytt. Blir veldig tidkrevende og unødvendig hvis man må installere en eldre versjon av Windows først. Det er også mulig å lage image-fil av en Windows 8 installasjon for backup. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) What a joke. Tok sjansen på å slå av maskinen i formiddag. Nå vil den ikke starte igjen. Denne gangen er ikke skjermen svart - det blå Windows 8-flagget står midt på skjermen. Kjøpte egentlig to nøkler for å oppgradere to maskiner til Windows 8 men nå tror jeg dette prosjektet går mot slutten. Edit: Det var ikke helt riktig at den ikke vil starte. I frustrasjon lot jeg den stå på over natten. Neste morgen hadde den startet likevel. Nå har jeg tatt tiden; Windows 8 bruker 1,5 time på oppstarten. Endret 14. februar 2013 av UllForEver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå