Gå til innhold

fotnote og open offic / libre office . Gjenbruk av fotnoter

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på fotnoter og sluttnoter i open office eller libre office ?

Det går greit å ha flere fotnoter men de trenger ikke å være like

Hvis jeg bare kopier en av de som er i bruk så leger bare programmer en nye av den slik at jeg har en liste med alt for mange nederst på "arket" .

Det er egentlig snakk om å gjenbruke samme fotnote flere ganger uten at det påvirker listen nederst på "arket"

hvordan går man frem for å få det til ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om eg forstår deg rett kan du setje inn ein kryssreferanse til den eksisterande fotnoten. Gå til Sett inn --> Kryssreferanse, vel Fotnoter, og den fotnoten du vil referere til. For Sett inn referanse til vel du Referanse. Sjå vedlagt skjermskot.

Det du då set inn er berre talet til fotnoten, og om du legg til ein ny fotnote før, so talet endrar seg, vil og denne kryssreferansen endre seg. Til sist vil du vel ha talet som heva skrift, noko du gjer t.d. ved å merke det og trykke Ctrl + Shift + P.

post-21406-0-76787800-1359927174_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det fungerte greit

Nå synes jeg at det vill være mest praktisk at fotnote referansen går til den samme siden som det gjelder for , ikke for hel dokumentet

Hvis jeg begynner på ny fotnote for hver side så forsetter bare den automatiske nummereringen .

Her er det ønskelig å begynne på nytt med NR 1

Er det mulig å få til og hvordan gjør jeg det uten å må ty til egen valg av tegn ?

Jeg har altså 4 fotnoter nederst på side 6 i dokumentet

Det ønsker jeg å ha på de neste sidene selv om det er de samme fotnotene

Det som skjer når jeg forsette med side 7 er at i stedet for å ha fotnote markeringen 1-4 så begynner det med 5 , jeg vil begynne på nytt med 1 på side 7

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...