Bluespider Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg må få en FAT32 partisjon til å bli en NTFS! Midgard: du skrev at at det skulle være mulig. HVORDAN? Jeg må få gjort det uten å formatere partisjonen. Please - anyone! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Partition Magic kan konvertere. Tror det går an å laste ned en gratis 30-dagers versjon på hjemmesiden. Den finner du her PS! Sist gang jeg konverterte - den første og siste for øvrig - ble det bare kødd og det endte med at jeg formaterte for å rydde opp i rotet Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hvordan konvertere til NTFS fra command prompt: 1. Kjør CMD 2. I CMD; skriv convert drive_letter: /fs:ntfs hvor drive_letter er f.eks c: dette fungerer fint i windows 2000 og xp. Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Prøvde Plumbos oppskrift og fikk denne meldingen: "CONVERT er ikke tilgjengelig for RAW stasjoner." Og linken til Loomy funker ikke - finner ingen Part-Mag gratis noe sted heller... Flere forslag? Et spørsmål til: hvis jeg bruker Part-MAg og alt krøller seg, må hele HD formateres eller holder med den partisjonen som har krølla seg? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Og linken til Loomy funker ikke - finner ingen Part-Mag gratis noe sted heller... Var visst dårlig med free trial's ja :-? Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Bluespider: hvilket operativsystem kjører du? How to Convert FAT Disks to NTFS Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Kjører WIN XP Pro (Norsk) Fikk samme respons nå som i svaret jeg ga tidligere Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 hvis man skal gjøre det i XP eller W2K så må den formateres hvis du vil konvertere partisjonen din. men hvis du bruker PM så slipper du å formatere hvis du skal konvertere fra Fat32 til NTFS, men hvis du skal konvertere fra NTFS til Fat32 så må du fomatere Disken/partisjonen din. Lykke til. Lenke til kommentar
midgard Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvordan konvertere til NTFS fra command prompt: 1. Kjør CMD 2. I CMD; skriv convert drive_letter: /fs:ntfs hvor drive_letter er f.eks c: dette fungerer fint i windows 2000 og xp. Bluespider: Jeg regner med at du gjorde dette, da dette er den riktige løsningen. du trenger IKKE formatere på nytt. Men husk: dette virker ikke motsatt vei. du kan alstå ikke konvertere fra NTFS til FAT32. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 en RAW disk er jo en disk som ikke har et filsystem på seg, dvs tom. Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg må få en FAT32 partisjon til å bli en NTFS! Jeg må få gjort det uten å formatere partisjonen. jeg gav deg den rette oppskriften, du spurte etter konvertering fra FAT32 til NTFS. gjør du det etter oppskriften trenger du heller ikke formatere partisjonen, slik som du presiserer i din post. Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Prøvde Plumbos oppskrift og fikk denne meldingen:"CONVERT er ikke tilgjengelig for RAW stasjoner." Er du sikker på at det er en FAT32 partisjon? Det er ikke en upartisjonert disk du har? Dersom det virkelig ER en FAT32 partisjon, kan det hende det er feil på FAT tabellen. Kjør da en chkdsk og sjekk partisjonen. Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Har det nå 100% bekreftet at partisjon (H:) er RAW, dvs uten filsystem. Hvordan får jeg lagt inn et filsystem UTEN å formatere partisjonen? Den har tidligere vært NTFS (99% sikkert), og inneholdt alle "de viktige sakene mine som ikke måtte forsvinne da jeg la inn XP PRo på nytt på den ANDRE HD. HD hvor H ligger ble ikke rørt i denne sammenhengen, men H er "borte". Er det mulig å finne tilbake sakene mine, eller skla jeg bar e formatere driten and get over it? Altså: RAW til FAT32/NTFS uten formatering Forøvrig takk for alle svar hittils :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 når den er RAW så er den helt tom, dvs den må formateres. Det er ingenting på harddisken Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det kan tenkes at du må i computer management og gå inn i diskadmin snap-in'et, for å "importere" disken din slik at windowsen din kan lese dataen. Tror dette er tilfelle ved dynamiske disker i windows xp og win2k. Hvis du nettopp har re-installert og koblet til disken din og om du ikke finner den vil jeg tippe det er dette som er problemet. Edit: Type-O Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Hele historien før jeg la inn spørsmålet i forumet: Har to HD ("1" og "2"). Hele HD 1 ble fdisket, delt i tre partisjoner (C, D, E)(slik det var fra før) og XP Pro lagt inn. Disk 2 har partisjonene F, G, H og M (var ikke koblet ifra under installeringen). Alle drivere, private brev og saker, downloads mm ble flyttet fra disk 1 til H (på HD 2)før disk 1 ble fdiska (fordi brennern meldte seg ut slik at jeg ikke fikk brent sakene). H-bokstaven var der etter XP-install, men jeg vet ikke når tilgangen forsvant. Vet ikke helt i hvilken forbindelse, men det skjedde muligens mens jeg kjørte Windows Update. PCn hang en del ganger under Update og ville "kontrollere for konsekvens". Det fikk den gjøre hver gang i oppstarten, og nå er den fornøyd (slutta med det). Jeg er 99% sikker på at alle partisjonene på disk 2 var NTFS, mens disk 1 ble formatert til FAT32. I ettertid har partisjonene F, G og H også blitt til FAT32!!! Part M er derimot fortsatt NTFS (50 GB)... I Min Datamaskin står stasjonsbokstaven der med 20 GB, men hvis jeg prøver å komme inn på H, får jeg bare at den ikke er formatert og lurer på om jeg ønsker å gjøre det. Jeg har ikke formatert den. (Filsystem står ikke oppgitt). Alle andre partisjoner er er tilgjengelige på begge HD - men altså ikke H Jeg har prøvd: Systemgjenoppretting, men den gikk bare tilbake til før install av Office. Da var H tydeligvis allerede "borte". cmd med tilhørende kommandoer = H er er RAW Lenke til kommentar
Bluespider Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Hele historien før jeg la inn spørsmålet i forumet: Har to HD ("1" og "2"). Hele HD 1 ble fdisket, delt i tre partisjoner (C, D, E)(slik det var fra før) og XP Pro lagt inn. Disk 2 har partisjonene F, G, H og M (var ikke koblet ifra under installeringen). Alle drivere, private brev og saker, downloads mm ble flyttet fra disk 1 til H (på HD 2)før disk 1 ble fdiska (fordi brennern meldte seg ut slik at jeg ikke fikk brent sakene). H-bokstaven var der etter XP-install, men jeg vet ikke når tilgangen forsvant. Vet ikke helt i hvilken forbindelse, men det skjedde muligens mens jeg kjørte Windows Update. PCn hang en del ganger under Update og ville "kontrollere for konsekvens". Det fikk den gjøre hver gang i oppstarten, og nå er den fornøyd (slutta med det). Jeg er 99% sikker på at alle partisjonene på disk 2 var NTFS, mens disk 1 ble formatert til FAT32. I ettertid har partisjonene F, G og H også blitt til FAT32!!! Part M er derimot fortsatt NTFS (50 GB)... I Min Datamaskin står stasjonsbokstaven der med 20 GB, men hvis jeg prøver å komme inn på H, får jeg bare at den ikke er formatert og lurer på om jeg ønsker å gjøre det. Jeg har ikke formatert den. (Filsystem står ikke oppgitt). Alle andre partisjoner er er tilgjengelige på begge HD - men altså ikke H Jeg har prøvd: Systemgjenoppretting, men den gikk bare tilbake til før install av Office. Da var H tydeligvis allerede "borte". cmd med tilhørende kommandoer = H er er RAW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå