Derimot Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Der oppgavene ber oss om å "bestemme ...." eller "finne ....", regner jeg med det er valgfri metodebruk? Det vil si at om du finner løsningen på 2 sekund i Geogebra, kontra å skrive tre sider med utregning, blir vurdert likt? Lenke til kommentar
''' Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) ' Endret 15. april 2016 av ''' Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Vil også anbefale vxMaxima. Brukte det til blant annet diffligninger når jeg hadde eksamen. Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 WxMaxima viser vel ikke fremgangsmåten? Du skal jo ha ned "rimelig mengde" mellomregning, blir litt irriterende å måtte kombinere algebraisk regning for hånd med fasitsvaret fra maxima Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Spent på morgendagen. Har pløyd meg igjennom 5 eksamenssett de siste dagene, håper det holde. Må bare huske +c på intergrasjonene... : p Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 WxMaxima viser vel ikke fremgangsmåten? Du skal jo ha ned "rimelig mengde" mellomregning, blir litt irriterende å måtte kombinere algebraisk regning for hånd med fasitsvaret fra maxima Ikke på del 2, vel? Da holder det vel å sette opp stykket, forklare kort hva du gjør og så gjøre det? Trenge vel ikke mye mellomregning da? Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Dersom eleven ikkje har med framgangsmåten, men berre eit korrekt svar, skal han/ho få noko utteljing for det, sjølv om eleven har vist manglande kommunikasjons- kompetanse. Ved meir opne oppgåveformuleringar er det spesielt viktig at eleven grunngir tolkinga av oppgåva og valet av løysingsstrategi. Kravet til framgangsmåte og forklaring ved bruk av digitale verktøy er ikkje mindre enn ved bruk av andre hjelpemiddel. Det er viktig at eleven viser kva som er gjort i alle typar digitale verktøy, for å få utteljing ved sensuren. Tatt fra eksamensveiledningen. Men får du full pott bare du forklarer hva du/programmet har gjort? Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Alle gleder seg til eksamen i morgen? Slet en del tidligere med induksjonsbevis, men dette er nærmest plankekjøring nå! Håper dermed at vi får en oppgave som tar for seg induksjonsbevis både på del 1 og 2. Gleder meg faktisk til å gi alt jeg har i morgen. PS! Velg å sitte i et hjørne med ansiktet vendt mot veggen om mulig. Det er ekstremt mye lettere å konsentrere seg når ingen beveger seg foran pulten ens. Lenke til kommentar
Vintersola Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes det er greit å sitte lengst vekk fra de hypersensitive pensjonistene som passer på. Blir så stresset når det sitter en gamling og stirrer på meg for hver gang jeg beveger på meg. Synes forøvrig R2-eksamen som var i høst var en dritteksamen, for å si det mildt. Håper for guds skyld at vi ikke får noe lignende i morgen! Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg var selvfølgelig så heldig å bli trukket ut i både matte og fysikk (snakk om flaks!). De to fagene jeg liker minst. Men nok om det. Lurte på om man er nødt til å enten printe ut grafen og levere det eller skrive det for hånd? Slik jeg har gjort tidligere, så har jeg plottet inn grafen i geogebra og deretter tegnet den av, men en konstruksjonforklaring. Er dette nok? Orker ikke å stresse med å sette graf inn i word, printe ut og alt det der eller det å gjøre alt for hånd. Noen som vet om min metode er tilstrekkelig eller om jeg vil bli trukket? Trenger å røske med meg alle poengene jeg kan få for å si det sånn Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Da var vi her igjen. Fjerde året på rad jeg er oppe i eksamen i matematikk. Skal ikke lyve, innsatsen har dabbet hardt av i løpet av året i forhold til tidligere år men burde klare å samle meg sammen til i alle fall tre, om ikke fire. Ikke at det spiller så stor rolle, så lenge jeg står er jeg rimelig sikker på å komme inn på rettsvitenskap til neste år. Med det ønsker jeg alle lykke til i morgen! Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes det er greit å sitte lengst vekk fra de hypersensitive pensjonistene som passer på. Blir så stresset når det sitter en gamling og stirrer på meg for hver gang jeg beveger på meg. Synes forøvrig R2-eksamen som var i høst var en dritteksamen, for å si det mildt. Håper for guds skyld at vi ikke får noe lignende i morgen! Enig. Synes for øvrig at den som ble gitt våren 2012 var helt håpløs. Oppgavemengden var forferdelig. Fire store oppgaver på del 2 er helt skrudd i hodet. Likte mye bedre oppgavene gitt 2009-2011. Krysser fingrene og tar kvelden! Lykke til folkens! 1 Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Når vi blir bedt om å "bestemme" e.l , skal vi da oppgi svaret som en vektor eller som vektorproduktet (et tall)? Blir dette helt det samme? EDIT: Ble litt dårlig det uttrykket, men skal fram til kryssprodoktet av AB-vektor og AC-vektor. Endret 20. mai 2013 av Derimot Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Når vi blir bedt om å "bestemme" e.l , skal vi da oppgi svaret som en vektor eller som vektorproduktet (et tall)? Blir dette helt det samme? EDIT: Ble litt dårlig det uttrykket, men skal fram til kryssprodoktet av AB-vektor og AC-vektor. Kryssprodukt av to vektorer blir vel en annen vektor? Lenke til kommentar
Derimot Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Ja, blir vell det, men det kan vell også bli et vektorprodukt? EDIT: Selvfølgelig blir kryssproduktet en vektor. Begynner å bli litt tåkete her nå... Endret 20. mai 2013 av Derimot Lenke til kommentar
''' Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) ' Endret 15. april 2016 av ''' Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 *snip* Ja, men det er forskjell på å ha med framgangsmåte og å ha med alle utregninger. Setter du opp stykkene med et likhetstegn og så rett svar bak, samt forklaring på hva du gjør, så skal det være greit. Man trenger ikke å ha med alt av streker og alle leddene i en utregning. Det kan hende det forventes mer på del 2 enn på del 1 (pga hjelpemiddel). Det viktigste er jo at greier å kommunisere at man har forstått oppgaven, og forstått hvordan den skal løses. Ha med litt altså. F.eks om du skal krysse en vektor så kan det være lurt å ha med en bolk hvor du viser hvilke verdier som skal ganges med hverandre, hvilke som skal trekkes fra osv. Dersom du gjør noe feil, men samtidig har hatt med såpass mye at sensor skjønte at du ikke var helt ute på viddene, så får du poeng for det. Det handler om å vise hva du kan, ikke å levere noe som ser ut som en kladd. Når du bruker geogebra o.l. så skriver du ut bilder av det som er relevant, f.eks. grafen med diverse punkt fra geogebra. Kanskje også en verditabell. Gi arkene navnet "vedlegg x", og henvis til disse når du svarer på oppgavene. Lenke til kommentar
''' Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) ' Endret 15. april 2016 av ''' Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 I dag er dagen, lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Lykke til, alle sammen Blir morsomt å diskutere eksamen med dere etterpå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå