olafs Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Var litt usikker på denne, men satte X/N = 10. Da kunne man løse ut. Fikk x= 100 og N = 10. Ser nå at dette antagelig blir feil Endret 29. mai 2013 av olafs Lenke til kommentar
mellamo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Var litt usikker på denne, men satte X/N = 10. Da kunne man løse ut. Fikk x= 100 og N = 10. Ser nå at dette antagelig blir feil Jeg fikk at n=x, noen som fikk det samme? dvs. at x kan være alle naturlige tall Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Når t er uendelig fikk jeg at akselerasjonsvektoren er -1/2, men tror det er feil. Jeg ganget med 1/t^2 oppe og nede. Hva fikk dere? Lenke til kommentar
mellamo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Når t er uendelig fikk jeg at akselerasjonsvektoren er -1/2, men tror det er feil. Jeg ganget med 1/t^2 oppe og nede. Hva fikk dere? Fikk [0, uendelig], men usikker på om det er riktig.. jeg byttet bare ut t med uendelig. At x er 0 er uansett riktig, for hvis man ser på grafen går den bare rett opp når t blir større, og akselererer ikke i x-retningen. Endret 29. mai 2013 av mellamo Lenke til kommentar
Emileja Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg fikk at n=x, noen som fikk det samme? dvs. at x kan være alle naturlige tall Jeg fikk og det samme, men følte jeg fant opp mine egne logaritmeregler 1 Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Fikk at akselerasjonsvektoren var [0,2] når t gikk mot uendelig. Altså konstant 2 i positiv y-retning 2 Lenke til kommentar
olafs Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Det svaret tror jeg stemmer. Altså at akselerasjonsvektoren var [0,2] når t gikk mot uendelig. Altså konstant 2 i positiv y-retning Endret 29. mai 2013 av olafs Lenke til kommentar
Emileja Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Fikk at akselerasjonsvektoren var [0,2] når t gikk mot uendelig. Altså konstant 2 i positiv y-retning Det fikk jeg og Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Bra at flere har fått samme svar :-))) Hva fikk dere på antall svarte kuler? Altså siste sannsynlighetsoppgaven? Lenke til kommentar
mellamo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Fikk at akselerasjonsvektoren var [0,2] når t gikk mot uendelig. Altså konstant 2 i positiv y-retning Hvordan fikk du 2? Hvis ikke jeg husker helt feil var a(t) = [1/t^2 , 2t], og hvis t går mot uendelig så går jo 2t mot uendelig også :s Antall svarte kuler var 3 eller 10, men det fant jeg ut først etter at jeg hadde levert, for jeg rakk akkurat ikke å endre fortegnsfeilen jeg fikk der (( Men regner med at jeg får en del poeng med tanke på at utregningen var riktig. Endret 29. mai 2013 av mellamo 1 Lenke til kommentar
olafs Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Antall svarte kuler er 3 eller 10. Endret 29. mai 2013 av olafs Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg fikk også 3 eller 10. Kan ikke beskrive hvor fornøyd jeg var da jeg kom frem til to fine tall som 3 og 10. Akselerasjonsvektoren var vel [-1/t^2 , 2] uavhengig av hva t måtte være forblir ykoordinaten 2 Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Skjønner ikke hvordan en finner ut hvor mange svarte en måtte ha for at sannsynligheten skulle bli lik for A og B...! Lenke til kommentar
Emileja Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hvordan fikk du 2? Hvis ikke jeg husker helt feil var a(t) =[1/t^3 , 2t], og hvis t går mot uendelig så går jo 2t mot uendelig også :s Tok med oppgaven hjem, akselerasjonsvektoren var =[- 1/t^2 , 2] Lenke til kommentar
olafs Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Akuratt det samme som i oppgave a og b. Bare at man setter antall svarte baller som ukjent. Isteden vet du at sannsynligheten er 0,5 = 50%. Altså får du en 2.gradslikning. Der svaret skal bli 3 eller 10 Skjønner ikke hvordan en finner ut hvor mange svarte en måtte ha for at sannsynligheten skulle bli lik for A og B...! D Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Skjønner ikke hvordan en finner ut hvor mange svarte en måtte ha for at sannsynligheten skulle bli lik for A og B...! Jeg lagde hvertfall en likning for det. Et ganske hårete uttrykk, for å si det mildt. Plotta dette inn i Microsoft Mathematics. Fremgangsmåte var ikke oppgitt, så dette var da lov. Er ikke sikker på at det ble riktig, hadde ikke tid til å sjekke om det funka. Lenke til kommentar
mellamo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg fikk også 3 eller 10. Kan ikke beskrive hvor fornøyd jeg var da jeg kom frem til to fine tall som 3 og 10. Akselerasjonsvektoren var vel [-1/t^2 , 2] uavhengig av hva t måtte være forblir ykoordinaten 2 Jeg må ha glemt å derivere 2t fra fartsvektor til akselerasjon! tror dere man kan få 6'er med 2 feil? Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg må ha glemt å derivere 2t fra fartsvektor til akselerasjon! tror dere man kan få 6'er med 2 feil? Det er jo meget uheldig, tatt i betraktning at den riktige akselerasjonsvektoren sto oppgitt Rent poengmessig skal vel 2 feil utgjøre kanskje 4 poeng man ikke får, så det skal vel holde hardt å få sekser da. Vet jo ikke noe om totalen, men kan jo hende helhetsinntrykket redder deg Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Jeg lagde hvertfall en likning for det. Et ganske hårete uttrykk, for å si det mildt. Plotta dette inn i Microsoft Mathematics. Fremgangsmåte var ikke oppgitt, så dette var da lov. Er ikke sikker på at det ble riktig, hadde ikke tid til å sjekke om det funka. Fikk også et ganske stygt uttrykk som ikke rullet på tunga. Satte: P(A) = P(B) og satte inn x (antall svarte kuler) i uttrykkene man fikk fra de første sannsynlighetsoppgavene. Ser at likningen min ble helt lik din. Endret 29. mai 2013 av petsin2911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå