w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Så, ja, Sabertooth eller Mpower? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Har selv installert og fått brukt et Mpower kjøpt hos Dustin, kortet yter veldig bra, er stabilt og tåler en støyt. Den siste biten fant jeg ut da Seasonic strømforsyninga I pc'n kortet sto i døde og svidde hovedkort kabelen, kortet går fortsatt strålende I maskina. En ting som bør tenkes over er at Mpower kortet følger et Svart/Gult fargeoppsett mens Sabertooth kortet er mer sterilt i utseende. I tillegg ser jeg og at de fleste Forum anbefaler Hovedkortet du har akkurat nå over Mpower og Sabertooth kortet. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Joda, men jeg får ikke utnyttet alle funksjonene på det hovedkortet jeg har nå, så selger jeg det og kjøper et billigere så har jeg penger til overs så jeg får kjøpt mer vannkjølingskomponenter. Jeg heller mest mot Sabertooth siden det er så "rent" i forhold til MPower. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg må egentlig si meg enig da fargene på Mpower vil som jeg sa over vil stå ut i forhold til den eventuelt røde vannkjølings-loopen du kjører I kabinettet. Begge kortene har det grunnleggende på plass mens Mpower har noen få fler USB kontakter men derimot minde SATA kontakter. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Sabertoothe sine vifter skal visst bråke litt på stock BTW Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg må egentlig si meg enig da fargene på Mpower vil som jeg sa over vil stå ut i forhold til den eventuelt røde vannkjølings-loopen du kjører I kabinettet. Begge kortene har det grunnleggende på plass mens Mpower har noen få fler USB kontakter men derimot minde SATA kontakter. Skal bytte farge vå væsken som er i loopen, enten blå eller noe annet. Sabertoothe sine vifter skal visst bråke litt på stock BTW Det kan godt hende, men jeg har fortsatt igjen et par originale Corsair vifter (de fra 800D) som bråker. Hvilken størrelse er det på viftene som sitter på Sabertooth? Lenke til kommentar
Valiient Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Mpower ser utrolig bra ut! er veldig fornøyd med mitt Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Ja, begge ser bra ut, men jeg vet ikke hvilket jeg skal gå for. Sabertooth har de små viftene og MPower har de gule stripene. Jeg kan jo selvfølgelig farge de gule stripene til en annen farge, og sabertooth kortet kan jeg jo bytte viftene. Tror det er noe rundt 32-40mm etter et raskt søk. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Skal bytte farge vå væsken som er i loopen, enten blå eller noe annet. Det kan godt hende, men jeg har fortsatt igjen et par originale Corsair vifter (de fra 800D) som bråker. Hvilken størrelse er det på viftene som sitter på Sabertooth? Jeg fant ut at den vifta kan taes av, og egentlig ikke gjør noe annet enn å se bra ut Lenke til kommentar
powersound Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Ville gått for MSI grunnet designet! Ser også at du kommenterte noe ang, viftene i 800D. Sitter selv med 700 kabinettet å byttet viftene ganske fort. Men til mitt nye projekt så har jeg valgt Corsair sine AIR SERIES SP120 QUIET EDITION 120MM som jeg har skikkelig trua på Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Jeg tror jeg går for Sabertooth pga armour shield greia. Også er det Asus (ikke noen god grunn egentlig) Som du ser på denne videoen ser Sabertooth kortet råfint ut. https://www.youtube.com/watch?v=jzyLp_PeDp8 Ville gått for MSI grunnet designet! Ser også at du kommenterte noe ang, viftene i 800D. Sitter selv med 700 kabinettet å byttet viftene ganske fort. Men til mitt nye projekt så har jeg valgt Corsair sine AIR SERIES SP120 QUIET EDITION 120MM som jeg har skikkelig trua på Jeg skal kjøpe et par 140mm AF vifter, også muligens klemme inn en 140 radiator på viften bak Endret 7. mars 2013 av Kabom Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Skal jeg prøve å klemme inn en 360 radiator i bunnen av 800D'en? Jeg tror jeg akkurat har nok plass, også kutter jeg opp den midtplata sånn at jeg får montert pumpa og tanken på ene vifta? Tror dere at det går? Du kan alltids gå til innkjøp av 900D. Masse radiatorplass Og den er rett rundt hjørnet! Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Hehe joda, men da må denne workloggen skrapes Det skal ikke skje Skal jeg kjøpe et nytt kabinett så blir det enten TJ11 eller LD PC-V8 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Tenkte jeg skulle gå till innkjøp av 900D og bli kvitt mitt Swich 810 kabinett. Men du vurderer å bytte hk eller er det jeg som har misforstått noe her? Endret 7. mars 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Ja, tror det blir et Sabertooth Z77. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Fra Maximus V? Bare pga utseende antar jeg? Er vel ikke noe poeng i Maximus med ett skjermkort uansett Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Derfor jeg bytter Kommer aldri til å ha 4 skjermkort på Z77 chip. Lenke til kommentar
Valiient Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 En kamerat av meg tok av viftene på sabertooth, og det ble utrolig varmt etterhvert.. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Derfor jeg bytter Kommer aldri til å ha 4 skjermkort på Z77 chip. Ser den. Men jeg vurderer å kjøpe Gigabyte sitt nye UP7 kort: http://www.xbitlabs....a-z77x-up7.html, grunnet 2*X16 i SLI med god plass mellom skjermkortene for å unngå så høy varme. + vannkjøling. Ønsker å få min 3770K opp til 5 med vann. Uansett hva du gjør, så tviler jeg ikke på at det blir tøft! Endret 7. mars 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 En kamerat av meg tok av viftene på sabertooth, og det ble utrolig varmt etterhvert.. Akkurat det jeg frykter. I værste fall så får jeg ta av armour shield greia Ser den. Men jeg vurderer å kjøpe Gigabyte sitt nye UP7 kort: http://www.xbitlabs....a-z77x-up7.html, grunnet 2*X16 i SLI med god plass mellom skjermkortene for å unngå så høy varme. + vannkjøling. Ønsker å få min 3770K opp til 5 med vann. Uansett hva du gjør, så tviler jeg ikke på at det blir tøft! Hadde det vært annen farge på det kunne jeg vurdert det Det er det hovedkortet Ronsanut bruker her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå