Gå til innhold

Mistet alle partisjoner og all data etter bruk av fixmbr

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Har gjort en konge tabbe, har rett og slett mista all data på maskinen, utenom C: med W2k. Fins det programmer som kan finne frem til dataen igjen??? Noe som kan finne frem til partisjonene som var??? eller er det dømt nor og ned? :cry:

Alt dette bare pga forsøk på å få et OS no 2 virke fra et Ghost image, det va ikkje vert d!!! :shrug:

Noen som har kommentarer til denne situvasjonen...... på forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg hadde et lignende problem, etter bruk av fixmbr. Du kan prøve å installere Linux hvis du har en ledig partisjon, og se om den klarer å finne de tapte partisjonene dine. Hvis du ikke har en ledig partisjon, prøv med SuSE Live-Eval, da kjører Linux fra CD.

Jeg er ingen ekspert, men disse forsøkene er ihvertfall ufarlige. (Så lenge du ikke velger feil partisjon hvis du installerer Linux...)

Lenke til kommentar

helt sikker på at du faktisk har mista alt av data da? ser du det noen plass? kan hende at partisjonene dine er sjult eller noe sånt. du kjører W2K du nå? hvis du hadde kjørt XP så hadde det kanskje ordna seg for der er det noe gjenoppretting som gjør at man kan få tilbake filene iallefall tilbakestille instillinger å få tilbake noen filer.

men dette programmet tror jeg virker: PC Inspector File Recovery

har prøvd det, å jeg fikk gjennoppretta endel også, men jeg fikk ikke filene til å virke etterpå :roll:

Lenke til kommentar

Hei har nå prøvd å ta recovery med et program som heter iRecovery, men har ikke fått ut en fil enda. Har et problem med korrupte filer på raid partisjonen min, var nok det som er utgangspunktet for mitt problem, noe som startet etter forsøk på dual boot :shrug:

Litt om oppsettet: 2x80GB i Raid, 1x120GB på IDE 0/primær m/win2ksp3.

Når jeg prøver å ta recovery og legger det in på raid partisjonen, så blir filene/partisjonen korrupt og ved restart prøver windows å rette feilen, noe bedre etter på men uten tilgang til alle filene. Og på samme linje med will kan jeg ikke lese eller bruke filene som er reddet, men jeg har brent de på cd-r, men virker altså ikke....

Eg har sletta raid configrasjonen, formatert, sletta partisjoner, men korrupte filer kommer opp uansett, tilogmed når eg prøve å ta Ghost image av os et, kan eg ikkje bruke resultatet pga korrupt eller feil på image fila...

Har en følelse av at eg må prøve å redde de viktigste dokumenter,,, og så formatere alt og starte på scratch.. for å bli kvitt alle probl :-?

Ska nå gjøre et par forsøk te med iRecovery, og prøve med enkle filer og mapper.... om ikke d går prøve eg File Scavenger og PC Inspector File Recovery.....

Takk for tips og hjelp, og moralsk støtte!! :wink:

Lenke til kommentar

Ok nå har eg fått en velykka rekovery av en fil; adresseboka. Og den virker :o

Problemet nå er at alle word og XL dokumentene som jeg tar recovery på ikke gjengis på norsk, men antagelig på et programmerings språk, pga at dokumentet inneholder all slags tegn i hytt og gevær, når det åpnes. Kan sammenlignes med når en prøver å åpne et xl dok med word prog uten å ha installert støtte for d......

Eg ska prøva med de andre prog om de er annerledes, en iRecovery :o ...

Lenke til kommentar

File Scavenger 2.1 er et meget bra program for å gjennopprette tapte filer på HD.. :woot:

Problemet med gjennoppretta filer som ikke virker, er at det fins mange duplikerte file navn, men at det er kun noen få av disse som virker/er fullstendige... for å finne den filen som fungerer må en bruke det tilsvarende programmet (feks Word til et Word dokument....) litt tungvint er d jo men bedre en å miste dataten...

Nå er det bare å jobbe med å ta ut dataen.....

Takk for all hjelp.... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...