eirik_sn Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hei! Håper noen kan hjelpe en desperat sjel uten mediaboks her nå Har satt opp en Zotac minipc (ID12) med Windows 8 og XBMC som mediaboks i heimen. Den har intel Graphics Media Accelerator 3150 som skjermkort. Når den er koblet til den vanlige PC-skjermen min, funker alt flott i 1920-oppløsning, men så fort jeg kobler den til TV'en min med HDMI, får jeg maks 1280. TV'en er nok snart moden for utskiftning, men det er en Panasonic 42" Full HD Plasma, og den viser 1920 helt fint fra kabeltvboksen, Playstation 3 og Boxee Box. TV'en kom ved første forsøk opp som "Digital Flat Panel (1280 x 720)" i Device Manager, men jeg fikk byttet ut driverne med 1920-varianten i det minste. Nå står det "Digital Flat Panel (1920 x 1080) under "Monitor" i Device Manager. Får likevel fortsatt maks 1280-oppløsning, og under "Screen Resolution" viser skjermen som "Mobile PC Monitor" og 1280 er det høyeste valget tilgjengelig. Hadde blitt EKSTREMT glad for hjelp, for dette er veldig frustrerende Endret 3. februar 2013 av eirik_sn Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Prøvd med vga kabel? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Kjent problem med Intels integrerte skjermkort. Har hatt problemet selv flere ganger med min Panasonic 42" plasma. Måtte sette inn et eget PCIex-skjermkort. Lenke til kommentar
eirik_sn Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Med VGA får jeg faktisk TV'en opp som "PC Skjerm", og med oppløsningsvalg helt opp til over 1920. Problemet er at om jeg overskrider 1400 x XXX, går TV'en helt svart. Dette synes jeg er litt rart, siden den jo fint takler full HD fra andre kilder. Er det for at VGA'en kjører på 60 Hz, som er for mye for TV'en? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg vet ikke nøyaktig hva som gjør det men samtlige maskiner jeg har vært borti med intel-grafikk har hatt dette problemet. Det er ikke TV-en som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå