Gå til innhold

Får ikke 1920-oppløsning på TV

eirik_sn

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe en desperat sjel uten mediaboks her nå :)

Har satt opp en Zotac minipc (ID12) med Windows 8 og XBMC som mediaboks i heimen. Den har intel Graphics Media Accelerator 3150 som skjermkort. Når den er koblet til den vanlige PC-skjermen min, funker alt flott i 1920-oppløsning, men så fort jeg kobler den til TV'en min med HDMI, får jeg maks 1280.

TV'en er nok snart moden for utskiftning, men det er en Panasonic 42" Full HD Plasma, og den viser 1920 helt fint fra kabeltvboksen, Playstation 3 og Boxee Box.

TV'en kom ved første forsøk opp som "Digital Flat Panel (1280 x 720)" i Device Manager, men jeg fikk byttet ut driverne med 1920-varianten i det minste. Nå står det "Digital Flat Panel (1920 x 1080) under "Monitor" i Device Manager. Får likevel fortsatt maks 1280-oppløsning, og under "Screen Resolution" viser skjermen som "Mobile PC Monitor" og 1280 er det høyeste valget tilgjengelig.

Hadde blitt EKSTREMT glad for hjelp, for dette er veldig frustrerende :(

Endret av eirik_sn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med VGA får jeg faktisk TV'en opp som "PC Skjerm", og med oppløsningsvalg helt opp til over 1920.

Problemet er at om jeg overskrider 1400 x XXX, går TV'en helt svart.

Dette synes jeg er litt rart, siden den jo fint takler full HD fra andre kilder.

Er det for at VGA'en kjører på 60 Hz, som er for mye for TV'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...