Gå til innhold

Ville et anarki ha fungert i Norge?

Ville anarkisme fungert i Norge?  

144 stemmer

1. 1. Ville anarkisme fungert i Norge?

• JA
      26
    • NEI
      104
    • Vet ikke
      14
  2. 2. Ønsker du anarkisme i Norge?

• JA
      23
    • NEI
      110
    • Vet ikke
      11

Anbefalte innlegg

Jepp. Det er ikke Zimbabwe National Army han sender ut for å gjøre dette, det er en milits som visstnokk er støttet av han. Så det er en ulovlig ikke-statlig handling. Akkurat som i et anarki.

Akkurat som alle andre som driver og kutter hender og føtter der ute. De er alle militser, relgiøse grupperinger eller krigsherrer. Ikke stater. Akkurat som i et anarki.

Idioti og løgner må du nok lenger ut på landet med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Idioti og løgner må du nok lenger ut på landet med.

Påstand og ikke argumenter så lenge du ikke tilbakeviser det.

Er dette mer troverdig?

Staten er ett voldsmonopol, og Politikerne er voldsutøvere, per definisjon.

Tråden om de som drepes av den Norske Staten

Staten ønsker å behandle alle som kriminelle (Føre var - prinsippet)

Er det mulig å få Staten til å fungere i Norge?

Så dumt at bare en politiker kan ha sagt det

Er Norge et fritt land?

Noen fjortiser kunne jo begynne å tro på noe av det tøvet og de rantene du serverer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kgun,

Om du er interessert les påstand i post 177, og tilbakevisning i post 188.

Da må man gå lenger tilbake og som et minimum starte med post #170

http://www.diskusjon...post&p=20243832

Post #177

Så du ønsker å unnta de organiserte voldsovergrepene , som nok representerer godt over halvparten av de overgrep som skjer i Norge fra beregningen? Hvorfor ikke unnta all kriminalitet fra kalkylen om kriminalitet?

http://www.diskusjon...post&p=20244127

Post #188:

http://www.diskusjon...post&p=20245194

Hvem står for de organiserte voldsovergrepene?

Du svarer vel på det i post #169

http://www.diskusjon...post&p=20243818

Om man avskaffer den organisasjonen som står for det meste av voldskriminalitet (inkludert voldstrusler), nemlig Staten, er det høyst sannsynlig.

Du har tydeligvis minst to beundrere på den påstanden.

Lenke til kommentar

Ja, vel, men er det du skriver mer troverdig spør jeg ovenfor?

Tja, jeg går ikke ut med bevisste villedelser og løgner for å prøve å "get across my point".

Hvorvidt mine påstander stemmer overens med virkeligheten er vel opp til andre å vurdere, og om de ikke gjør det bør de vel påpeke de feil som jeg begår i mine påstander.

Til slutt re styre Norge tror jeg er en håpløs oppgave, det er ikke mulig for noen å gjøre en god jobb i den oppgaven, faktisk er ikke oppgave verdt å gjøre ettersom den, i mitt syn, fører med vondt enn godt med seg.

Lenke til kommentar

Da må man gå lenger tilbake og som et minimum starte med post #170

Beklager min typo, det mente selvfølgelig #171

I post #188 legges den opprinnelige (skjulte) kilden til bildet som ble påstått å være resultatet av Anarki frem, og det viser seg å være fra en autoritær Sosialistisk Stat, og bakmannen er presidenten selv.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Beklager min typo, det mente selvfølgelig #171

Med andre ord denne:

http://www.diskusjon...post&p=20243921

Til slutt re styre Norge tror jeg er en håpløs oppgave, det er ikke mulig for noen å gjøre en god jobb i den oppgaven, faktisk er ikke oppgave verdt å gjøre ettersom den, i mitt syn, fører med vondt enn godt med seg.

Etter min mening ligger anarkistisk kapitalisme nærmest ultra liberalisme. Er du siklker på at vi får en bedre regjering enn den sittede med markedsliberalistiske FrP. Ingen regjering anser jeg som utelukket? Er det det du argumenterer for? Har du noen ideer om det utfallet vil bli lykkelig for nordmenn?

Etter mitt syn er du enten du vil eller ei en sterk eksponent for dem som drar politikken i Norge langt til Høyre.

Lenke til kommentar

Med andre ord denne:

http://www.diskusjon...post&p=20243921

Korrekt

Etter min mening ligger anarkistisk kapitalisme nærmest ultra liberalisme.  Er du siklker på at vi får en bedre regjering enn den sittede med markedsliberalistiske FrP.  Ingen regjering  anser jeg som utelukket?  Er det det du argumenterer for?  Har du noen ideer om det utfallet vil bli lykkelig for nordmenn?
Nei, jeg har ikke tro på at der vil bli stor endringer med FrP i førersetet. Tross alt har allerede Ap beveget seg fryktelig mye i rettning av FrP allerede for å få beholde makten enn så lenge.

Og jeg har absolutt ingen tro på at de har mer kompetente personer å sette inn som ministre, inkompetansen står ikke i fare for utryddning.

Kampen står ikke om høyre/venstre, den står imellom frihet og slaveri.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kampen står ikke om høyre/venstre, den står imellom frihet og slaveri.

Det har vi vel diskutert før. Skal du finne den friheten du drømmer om må du nok søke lykken på en øde og ensom stillehavsøy. Jeg tror Robinson Crusoe kjedet seg om han visste om livet i byer som for eksempel London. Thor Heyerdal holdt ut med sin Liv i ett år på Fatuhiva.

Lenke til kommentar

Ja det kan du jo tenke når du ser inn i munningen på et gevær de siste sekundene her på jorda etter å ha tatt en sykkel som stod inntil en vegg for å komme deg hjem i blackout fylla en helg...

Det er riktig å stjele inntil en viss verdi? f.eks, alt under 5000 kroner burde vært lov til å stjele?

Lenke til kommentar
2. Dette hender IKKE i statens regi og i land hvor staten har så lite resurser at de IKKE klarer å utføre sin oppgave som håndhever av loven. Og det vet du godt. Så derfor blir det mobben, militser og andre grupper som håndhever justisen, akkurat som i et anarki. Og da skjer slikt.
Hvilket anarki er dette snakk om? Er det det anarkiet der ingen egentlig ønsker anarki og mange nok er maktsyke klovner, er jeg helt enig med deg. Akkurat som i statsstyrte samfunn der folk ikke liker innvandringspolitikken og drar på en øy og massakrerer små barn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det kan du jo tenke når du ser inn i munningen på et gevær de siste sekundene her på jorda etter å ha tatt en sykkel som stod inntil en vegg for å komme deg hjem i blackout fylla en helg...

Ja, flesvik. Sånn er folk i anarkier.

Når du tar sykler, massakrerer man. Når du sovner på hustaket til naboen etter en hard lørdagskveld, henger han deg. Når du er uheldig og planter et tre på naboens eiendom, blåser han av deg hodet med hagle. Den dagen staten avvikles, kommer ymse sosialister og nærkisser til å brenne hele byer, spise små barn og voldta konene til de forhenværende statslederne.

Sånn blir folk når de får økt ansvar over egne handlinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket anarki er dette snakk om? Er det det anarkiet der ingen egentlig ønsker anarki og mange nok er maktsyke klovner, er jeg helt enig med deg. Akkurat som i statsstyrte samfunn der folk ikke liker innvandringspolitikken og drar på en øy og massakrerer små barn

Breivik er ikke "folk". Det vil i et hvert samfunn eksistere sinnssyke utilregnelige personer.

Joda, jeg innser at mulighetene for å vinne kampen er forsvinnende liten.

Finnes det noe samfunn noen sinne hvor ditt samfunn har eksistert?
Lenke til kommentar

Breivik er ikke "folk". Det vil i et hvert samfunn eksistere sinnssyke utilregnelige personer.

Er dette en konklusjon, og i så fall basert på hva?

Breivik var sint på staten, og måten de styrte, og påvirket, hans hverdag på. I et anarki hadde ikke Breivik hatt noen å være så sinte på uten videre. I visse anarkistiske former kunne han faktisk ha etablert et samfunn for NDLere og andre innvandringskritikere, for siden å ha avlet frem kritthvite ariere til den store gullmedaljen. Dette er ikke mulig uten videre i et statsstyrt samfunn, nettopp fordi man i slike situasjoner vil være avhengig av altfor mange forskjellige instanser.

Det må jo være til alles beste å slippe å være så jævla avhengige av andre mennesker for at noe skal "gå fremover". Staten forutsetter objektive og kontrollerte rammer i alle ledd for at den skal fungere. Og dette er selvsagt helt umulig når alt rundt oss er kaos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...