Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mer trafikk til hjemmeside (SEO)

Anbefalte innlegg

Hei, har laget meg en hjemmeside for en stund siden. Personlig er jeg ganske fornøyd. Det eneste problemet jeg har, er at det er null trafikk. Jeg har lagt til siden til Google, men ser at den er så å si umulig å finne. Er det noen på forumet som har kjennskap til SEO (search engine optimization)? Hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg noen tips for å få mer trafikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjennskap til SEO ja. Hvilken plattform bruker du? Hvis det er nettsiden i signaturen du har, så forstår jeg fort hvorfor du ikke får noe trafikk, du må skaffe deg et ordentlig domene ;) Subdomener tas ikke seriøst og blir nedprioritert av google.

Har du lagt inn SEO på siden din da? Du må inn på hver post og skrive inn de nødvendige dataene som google plukker opp, overskrift (som blir den blå lenken på google) og selve beskrivelsen.

Så er det jo også sånn at det bruker som regel å ta veldig lang tid før man får trafikk på siden sin, det gjelder bare å fortsette å poste innhold som er intressant for andre.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Pfft, subdomener fungerer helt fint. Har tre sider på tre subdomener, og alle tre er på førsteside på google på de riktige søkeordene (søkt fra private mode, så ikke biased).

Edit: Trikset er å ha ting på siden som folk er interessert i :)

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Pfft, subdomener fungerer helt fint. Har tre sider på tre subdomener, og alle tre er på førsteside på google på de riktige søkeordene (søkt fra private mode, så ikke biased).

Edit: Trikset er å ha ting på siden som folk er interessert i :)

Jeg tenker da på subdomener som gratistjenester tilbyr slik som *.weebly.com *.zapto.org osv, der selve hjemmesiden er et subdomene også, er det dette du også har?

Men ja, helt enig, man må ha innhold som folk er interessert i, og som sagt så er ikke sider som "Get richer in 3 easy steps" noe man går inn på akkurat.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Så jeg burde skaffe meg et ordentlig domene? Nei, hjemmesiden er ikke noe "get rich in 123" det er helt motsatt "get rich in 4-5 months"...

Er det noen som har prøvd slike tjenester på nett som optimaliserer siden din til søkemotorer o.l? Har kommer over noen sider som garanter mer trafikk, men det koster litt penger. Burde jeg styre unna?

Lenke til kommentar

Ja, det må du nesten ;) Det at siden din er om hvordan tjene penger, og folk ser i tillegg at det er et gratisdomene, så vil folk flest styre milevis unna.

Du legger inn en SEO-plugin som gjør jobben for deg. I Wordpress har du All in One SEO (som jeg selv bruker), funker knall. Men nå bruker du jo gratis hosting og greier, så da vet jeg ikke hva slags muligheter du har.

EDIT: http://www.webs.com/...tm#seomarketing

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Ja, det må du nesten ;) Det at siden din er om hvordan tjene penger, og folk ser i tillegg at det er et gratisdomene, så vil folk flest styre milevis unna.

Du legger inn en SEO-plugin som gjør jobben for deg. I Wordpress har du All in One SEO (som jeg selv bruker), funker knall. Men nå bruker du jo gratis hosting og greier, så da vet jeg ikke hva slags muligheter du har.

EDIT: http://www.webs.com/...tm#seomarketing

Tusen takk for alle tipsene :D Regner med at jeg må investere litt med tanke på hosting o.l. Hvor mye tror du jeg burde legge ned?
Lenke til kommentar

Kan anbefale http://one.com , for 320kr i året får du 5gb lagringsplass og domenenavn.

Om du så velger å gjøre dette, registrer deg via denne linken: http://one.me/noaufpis en referrer link, da får både du og jeg 3gb ekstra plass.

For å være ærlig tror jeg ikke du kommer til å få så stor trafikk uansett, det fins jo maaange slike sider fra før av, det gjelder å være original i innhold, du må skille deg ut fra de andre ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

DOT.tk

Man får gratis .tk domener der

.tk domener tas aldri serriøst. Du får uansett ikke gode funksjoner med det, siden det er en gratistjeneste. Regner med trådstarter kan sette av 300-400 kroner i året for å hoste et skikkelig domene med god support, stats, og funksjoner, det anbefaler jeg.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...