atlek Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hei, Jeg tenker å prøve meg på OwnCloud, og trenger da en billig PC/server som jeg tenkte å kjøre Ubuntu på, mulig jeg også vil bruke den som filserver og streame filmer fra. Det er en del år siden jeg har bygget PC-er, så noen tips hadde vært fint, jeg fant et hovedkort med innebygd CPU og skjermkort og et kabinett med innebygd PSU, tror dere denne hadde fungert fint til noe slikt? Er det noe jeg har glemt, ikke har tenkt på? Hovedkort: ASUS C8HM70-I/HDMI, Intel Celeron 847 mini-ITX, HM70, DDR3 SO-DIMM, 1xG2-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, HDMI, UEFI Minne: Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin Kabinett: In-Win BP671 Mini-ITX Sort Vifte: 1x 80mm, 200W PSU, Supports: 2x 3.5”, 1x 5,25, mITX, 2x USB, HD Audio HD: Western Digital® AV-GP 3TB SATA 2.0, 1 million hours MTBF, 64MB, 4.5W, 24x7 reliability, Whisper quiet Hvis dette fungerer så blir det 2 442 kroner, for en server med 3TB lagring. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Joda, det funker, men det er ikke så veldig sikkert Hvis du vil ha sikkerhet ville jeg har kjøpt en SSD til OS + et raid-kort og 4-5 disker (Raid5) Da mister du INGENTING men prisen blir dessverre en helt annen Endret 3. februar 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
atlek Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Ja, jeg har vært innom den tanken også, med raid og full pakke, men det ble for dyrt for testprosjektet mitt. Men så tenkte jeg at harddisker ryker jo egentlig relativt sjeldent, og med tanke på at dette skal være en OwnCloud server, hvor alle data også vil ligge på minst en annen PC, så går jo ingen viktige data tapt om harddisken skulle ryke, det blir bare litt jobb å bygge den opp igjen Takk for tilbakemeldingen, da tror jeg at jeg bestiller en sånn etterhvert Lenke til kommentar
Never Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ramen du lista iførste post.. passer ikke på HK , so-dimm (samme som i bærbare er det HK vil ha) Lenke til kommentar
atlek Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Ahh, takk for tips. Det var Komplett som foreslo den ram-en jeg valgte, under tilbehør på hovedkortet, jeg regnet med de kun foreslo tilbehør som passet, men slik er det altså ikke. Da prøver jeg meg på to av denne: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB Og summen blir 2 541,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå