TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Har en hdd som jeg har partisjonert i 3 deler. Denne hdd skal jeg gi til en kamerat av meg ettersom jeg ikke har bruk for alle mine hdd. Han ønsker å beholde oppdelingen som den er og derfor tenkte jeg å bruke file shredder til å rense alle partisjonene på hdd. Problemet som har oppstått er at fileshredder kun overskriver den ene partisjonen og ikke de 2 andre. Skjønner ikke hvorfor dette oppstår. Noen som kan gi meg tips på hvorfor det skjer og hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Er ikke kjent med fileshredder... Men du kan jo gjøre det såpass enkelt at du bare bruker DBAN som er som skapt for akkurat den oppgaven du forsøker og utføre. http://www.dban.org/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Er ikke DBAN for å slette en hel disk? Kan ikke se at den sletter partisjoner. CCleaner ser ut til å være et alternativ. http://www.piriform.com/docs/ccleaner/using-ccleaner/wiping-free-disk-space Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Joda, men slik jeg tolker posten så har han en harddisk som han skal gi til en kamerat, men at den er delt i 3 partisjoner og programmet sletter bare den ene. Da er DBAN svaret for å ta harddisken i en smell. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Javisst. Jeg som leste feil. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jo, men han sier også at kompisen hans vil gjerne ha disken slik den er med 3 partisjoner, så da er vel ikke DBAN det rette programmet. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Er det ikke bare å sette opp partisjonene igjen etter en gjennomgang av DBAN? 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Like enkelt å det som Mr. A sier. Kjør DBAN og sett partisjonene på nytt. Bare å skirve ned størrelse på dem først og slett alt med DBAN. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Takk for tips. Skal prøve dette de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Det blir ikke nødvendig for meg å "gi bort" hdd jeg tenkte å gi bort til kameraten min. Han ønsker å skaffe seg win 8 og kommer derfor til å kjøpe seg en ssd istedenfor. Han hadde først tenkt å bruke den jeg skulle gi til han som OS disk , pga at den er ikke på mere enn 320gb. Ettersom han kommer til å gå for ome versjonen av win 8, anbefalte jeg han å vurdere en ssd å legge os-et på istedenfor. Dette gjør at pc-en blir "raskere" og er mere fremtidsrettet. Anbefalte denne serien til han: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765973 Etter nøye vurderinger og sjekking av konto fant han ut at dette var en bra anbefaling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå