Gå til innhold

[Løst] Trenger sårt hjelp med å finne deler til en gamer maskin

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sett at det er endel emner allerede ute som spør om hjelp for å finne deler til en god maskin til visse summer.

Etter å lest mange av dem og at det er endel år siden jeg har oppdatert meg på dette området. Så jeg så det som en tapt kamp og håper det er noen som er langt mer kompetente på dette enn meg der ute som er villig til å gi en hjelpende hånd.

Har noen kriterier å jobbe etter:

- 10-12k inkl. 3 skjermer

- Burde klare dagens spill på høy eller høyeste grafikkinnstilling

- Kjøre 3 skjermer, trenger ikke nødvendigvis å spille på alle sammen, men har hørt om Eyefinity

- Virtualisering

- Godt lydkort

- Hadde vært fint om den ikke bråkte så veldig mye eller produserte store mengder varme, da rommet jeg bruker ikke er så alt for stort, men ikke noe absolutt krav.

Er kompetent nok til å sette sammen deler selv, er på selve maskinvaren jeg kommer kort til.

Håper dette er noe som kan oppnås og kan jobbes med.

Takker så mye på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tastatur, mus og høytalere++?

Inkludert 3 skjermer blir litt i drøyeste laget :) Kan jo kjøpe deg flere skjermer etter hvert hvis budsjettet er trangt, i stedet for at det skal spise opp mye av budsjettet.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Har du tastatur, mus og høytalere++?

Inkludert 3 skjermer blir litt i drøyeste laget :) Kan jo kjøpe deg flere skjermer etter hvert hvis budsjettet er trangt, i stedet for at det skal spise opp mye av budsjettet.

Er ikke noe absolutt krav med det første, ble nevnt mer i tilfellet det skulle la seg gjøre, men som du sier så kan skjermer så absolutt vente litt.

Lenke til kommentar

Eit alternativ til lista over kunne vore AMD prosessor, heilt greit til gaming for litt lågare pris, men i5 er som regel bedre. (Om du ikkje har tenkt å filme spel med ein form for screen recorder og streame, då viser fleire tester at FX-8350 slår både i5 og i7.)

EDIT: Men 8350 koster like mykje som i5 though, og gjere det ikkje mykje bedre i spel, og dårligare i spel som berre utnytter ein kjerne.

Endret av tabbeber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermen har 5ms respons og generelt anbefales ikke det som optimalt. Den her har 2 ms, men den er bare 21,5" - men 3 stk blir allikevel ganske stort.

Strøm bør du passe på at det er en 80 silver eller gold - den XFX er Bronze - uten at jeg er ekspert på strøm eller mener at den er dårlig.

Den SSD'en er for dyr - finnes til 699,- andre steder.

Lenke til kommentar

Skjermen har 5ms respons og generelt anbefales ikke det som optimalt. Den her har 2 ms, men den er bare 21,5" - men 3 stk blir allikevel ganske stort.

Strøm bør du passe på at det er en 80 silver eller gold - den XFX er Bronze - uten at jeg er ekspert på strøm eller mener at den er dårlig.

Den SSD'en er for dyr - finnes til 699,- andre steder.

Takker for svar!

Har funnet en Corsair HX750 som er Gold sertifisert, det burde holde?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle høre hva planen var f.eks med hx750w. Hvorfor akkurat denne strømforsyningen? Er den plukket ut etter systemet ditt?

Så du bestilte mens jeg postet, grattis med ny pc :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Takk for det!

Den ble valgt fremfor Cooler Master sin pga av:

- Stillere

- Mer Stabil

- "Smartere" (strømstyring)

- Kvalitetsstempel fra Corsair

- Gold sertifisert

Samt den holder for fremtidige oppgraderinger, f.eks om jeg ønsker enda et skjermkort.

Endret av khaiern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...