kanskje1 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har idag en datamaskin jeg bruker som server. Den har Windows 7 da jeg trengte det for å kryptere hele harddisker med TrueCrypt. Dette funker, men ikke bra nok. Hver gang den rebootes, må alt av HDD-deling settes opp på nytt. Da harddiskene ikke "finnes" før de er mounta i TC. Har 7 harddisker i den. En til Windows, 6 til lagring. En er 500GB, 3 på 1TB, og 2 på 2TB. Windows HDD er på 50GB (valgte 50 for lett overgang til SSD når tida skulle komme, og trenger ikke mer). Nå er hver HDD til X ting. En er dedikert til A, mens en annen til B. Vil ha det slik at det er en svær harddisk. Og flere mapper i denne. Alle mappene delt til min konto automatisk når låst opp, også til andre, men ikke alle mapper. Vil også at den automatisk kobler seg til VPN idet den er boota. Skal ikke slå av og på så altfor mye, men strømmen går nå og da, og har ikke UPS enda. Er dette mulig? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ikke så sikker på det siste du spør om, men ang krypteringen. Jeg bruker BestCrypt Volume Encryption fra Jetico for å kryptere hele disker. Fordelen med dette programmet er at den beholder delte mapper og all infoen der. Så når du åpner disken etter den har vært kryptert, vil alt av nettverksinnstillinger fortsatt virke på den aktuelle disken. Du trenger ikke å gi tillatelser slik som du må med TrueCrypt. Bakdelen er selvsagt at programmet koster en del da, men det er absolutt verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå