WeeDLY Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hei, jeg skal prøve å koble meg til en telnet server hjemme fra skolen og sende mail via cmd, men får denne opp når jeg skriver kommandoer for å sende mail. Noen som vet om en løsning på dette? På forhånd takk ~WeeDLY Endret 3. februar 2013 av WeeDLY Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Du sier ikke noe om hvilken protokoll du benytter (om det er en SMTP server du kobler deg til, eller noe annet). Uansett, så er det viktig at kommandoene du angir er korrekte i forhold til protokollen du bruker. Noen protokoller aksepterer kun kommandoer gitt med store bokstaver, for eksempel. PS: Du bør tenke over at telnet er en gammel protokoll, laget i Internett sin ungdom. Den sender alt i klartekst, inklusive brukernavn og passord. Dersom noen sniffer trafikken, så vil de kunne fange opp brukernavn og passord der du angir det (og alt annet du sender / mottar). Endret 3. februar 2013 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå