Weeb91 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hei. Venter spent på at min nye Corsair Hydro H100i skal komme (er ikke på lager enda, ubekreftet 5. februar fra komplett) og sitter å grubler litt på airflow. Har lest at de anbefaler radiatorene til å suge luft inn fra toppen gjennom radiatoren. Viss jeg gjør det, så blir det tull med airflow'en, så lurte på hvor jeg skal sette de to viftene som står i toppen for øyeblikket. Sånn har jeg det for øyeblikket, (har viftestyring, så har de to i front til å suge mer inn enn topp og bak blåser ut, for å skape overtrykk) Sånn blir det etter jeg monterer H100i, om jeg gjør det som beskrevet Så hvor skal jeg plassere de to viftene jeg får til overs? Her er en link til kabinettet, fra corsair http://www.corsair.c...quiet-case.html Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Kald luft inn oppe kjører jeg det med, det kan gi høyere temp på GPU da cpu-varmen kommer inn i kabinettet. Alternativet er motsatt, men da kommer noe GPU-varme til å varme opp CPU. Jeg opplever at det dyttes så mye luft inn at GPU også blir kaldere, så totalt sett den beste løsningen for meg. De 2 viftene i front kan du sette til minimum, da de i teorien kun skal kjøle harddisker og evt GPU, men du har 2 vifter oppe som også dytter inn luft. Ikke monter fler vifter en du trenger, vifter = støy. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 viftene lager minimalt med støy. kan kjøre alle 5 på maks, å såvidt høre de Hvordan er det om jeg monterer to vifter i sidedøren? Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 optimalt ville jo vært å blåst ut varm luft oppe, da varm luft stiger, men da vil jeg jo kjøre varm luft gjennom radiatoren, som egentlig skal kjøles ned. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ingenting stiger inni kabinettet med den luftstrømmen. Du får velge om du vil ha kaldest cpu eller gpu. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg ville kjørt øverste alternativet. Når CPU-en blir kjølt av radiatoren avgir ikke den stort varme i kabinettet. PSU-en står nede og blåser ut bak. Skjermkortene pleier også som regel å blåse en del ut bak. Alternativet blir jo å sende all varmen fra CPU tilbake i kabinettet. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har valgt nederst, og luften som kommer inn i kabinettet er så mye og så kald at den kjøler ned GPU selv om det er varmluft fra cpu. Men produsenten vil seff reklamere for denne metoden så cpu-kjøleren som de selger fremstår som best. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Min erfaring var at selv om radiatoren får varm luft fra kabinettet så var det heller liten økning i temperatur på de vannkjølte komponentene og temperaturene holdt seg veldig stabilt. Så lenge det var luftflyt gjennom radiatoren så hadde det ikke så mye å si. Derfor prioriterte jeg kjøling av de andre komponentene som HDD, minne og hovedkort. Spesielt HDD siden jeg hadde RAID0 og dette var før SSD-tiden. Men så hadde jeg vannkjølt GPU også. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Valgte nederste alternativ. Ligger på 40 grader idle, og 48 grader på ca 40-50% load, uten merkbart støy. Så det er jeg fornøyd med. Blir vertfall overtrykk da :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå