Corey Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Jah, min under 1 år gamle macbook pro klikket for under 15 minutter siden. Firefox hang seg, klikkelyder ifra hdden (antar det er det, umulig å si da jeg ikke har åpnet selve skallet). Det rare er at det virker ut som det er kun firefox som har klikket, da itunes, safari osv. fungerer. Har heldigvis tilgang til all data. Det samme skjedde med min forrige macbook, da fikk jeg ny på forsikringen. Er dette et velkjent problem etc.? Har avinstallert firefox et par ganger men problemet vedvarer, så antar problemet sitter i maskinen. Vet heller ikke hva jeg helt vil fram til med denne tråden, må bare lufte litt frustrasjon... Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Prøv å bruk safari, eller chrome. Kan være noe feil med Firefox siden det skjer kunn med den. Jeg hadde for lenge siden et problem med at pc-en (Windows) ikke klarte å kjøre iTunes uansett hvordan jeg reinstalerte det, menn etter å ha gjennoprettet pc-en så funka det. Kan være noe lignende Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Har du startet maskinen på nytt? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Har du startet maskinen på nytt? Ja seff Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hvis den er under ett år gammel, har du uansett garanti på den. Hvis du kan unnvære den noen ganger, hadde jeg tatt den med til et epleverksted og latt de se på den. Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 På begge mine Macer så har jeg byttet HDDer, på den første byttet jeg to ganger, gjennom garanti vel å merke. Skjønner ikke hvorfor, har hatt samme HDD merke i PCen, regner med at det bare er stygge tilfeldigheter. Det utartet seg slik som du beskriver, alt kjørte ustabilt i noen dager før den "blåskjermen" dukka opp flerne ganger (den som sier det har skjedd noe alvorlig på flerne språk og systemet krever omstart) før den til slutt ikke ville starte i det hele når jeg hadde restartet. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 ...og ja, symptomene tyder på en defekt disk. Ta sikkerhetskopi ASAP hvis du ikke har gjort det allerede! Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Vet heller ikke hva jeg helt vil fram til med denne tråden, må bare lufte litt frustrasjon... Jeg var faktisk på vei inn på forumet for å lufte min frustrasjon jeg også. For noen måneder siden kjøpte jeg en Time Capsule, 2 GB, for det formål å ha en lagringsdisk enkelt tilgjengelig. Noe av det første som hendte, etter at jeg hadde brukt flere dager på å føre over min samling av bilder og videoer, var at den plutselig sluttet å virke. Det viste seg at harddisken hadde tatt kvelden. Irriterende, men jeg hadde heldigvis alt lagret andre steder også. For en uke siden merket jeg at overføringshastigheten ble markant dårligere. Det første som slo meg var at jeg da måtte sørge for å få kopiert ut alt som jeg bare hadde lagret på denne disken. Jeg pleier alltid å være flink med å ta backup på DVD, men siden SuperDrive'n jeg har sovnet stille inn for et par måneder siden, har jeg dessverre ikke fått tatt backup av bilder og videoer jeg har tatt siden den gang. Macbook'en måtte jeg for et par uker siden formatere som et desperat forsøk på å vekke den opp av en sirupsmodus, så alt jeg hadde var da det som lå lagret på Time Capsule. Men før jeg fikk tatt backup, gikk hele Time Capsule i stå. Routerdelen fungerte ennå, men det var klin umulig å få kontakt med harddisken. Restart på restart, men helt dødt. Leverte den inn til service, og fikk til beskjed at harddisken var kræsja og at det ikke var mulig å få ut noe som helst av data fra den. GREAT!!! Heldigvis var det ikke noen store begivenheter jeg har fotografert i det siste, så det er intet det er verdt å bruke tusenvis av kroner på å hente ut. Takk og pris. Men to harddisker med kræsj på Time Capsule langt under ett år er rett og slett for dårlig. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 http://www.idg.no/macworld/article265689.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå