Gå til innhold

[Løst] Er prisforskjellen verdt det?

Anbefalte innlegg

Jeg så ikke lenken din til den andre maskinen da jeg svarte på det siste innlegget ditt.

AMD Radeon HD 7970M er ett av de to aller beste grafikkortene for bærbare maskiner. Det andre er Nvidia GTX 680M. Disse to er så og si like i ytelse, men HD 7970 og AMD har hatt en del problemer med integrasjonen av disse kortene, og har stadig vekk kommet med oppdaterte drivere for å forbedre produktet sitt - men de har ikke helt klart å komme i mål ennå, skal vi dømme ut i fra alle som poster i forskjelige forum og forteller om sine problemer med kortet. Det er synd, fordi kortet er betraktelig billigere enn Nvidia sitt.

Når det er sagt, så er prisen fin til å være en laptop med et såpass kraftig grafikkort i. Ulempen med det har jeg allerede nevnt, og dessuten så kan ikke AMD's prosessorer (det sitter en sånn i den maskinen) sies å være like sterke som Intel sine - det tror jeg mange her vil være enig i. Og så er jeg bittelitt skeptisk til om MSI faktisk har klart å lage et kjølesystem som fungerer skikkelig med et såpass kraftig skjermkort - historisk sett har MSI hatt sine problemer når de prøver seg på maskiner med de aller kraftigste skjermkortene, og i noen år nå har det bare vært 2 produsenter som har operert i dette aller øverste segmentet av ytelse; Dell/Alienware og Clevo (eller Multicom Kunshan, om du vil). Disse to har klart det med kjøling helt greit.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så ikke lenken din til den andre maskinen da jeg svarte på det siste innlegget ditt.

AMD Radeon HD 7970M er ett av de to aller beste grafikkortene for bærbare maskiner. Det andre er Nvidia GTX 680M. Disse to er så og si like i ytelse, men HD 7970 og AMD har hatt en del problemer med integrasjonen av disse kortene, og har stadig vekk kommet med oppdaterte drivere for å forbedre produktet sitt - men de har ikke helt klart å komme i mål ennå, skal vi dømme ut i fra alle som poster i forskjelige forum og forteller om sine problemer med kortet. Det er synd, fordi kortet er betraktelig billigere enn Nvidia sitt.

Når det er sagt, så er prisen fin til å være en laptop med et såpass kraftig grafikkort i. Ulempen med det har jeg allerede nevnt, og dessuten så kan ikke AMD's prosessorer (det sitter en sånn i den maskinen) sies å være like sterke som Intel sine - det tror jeg mange her vil være enig i. Og så er jeg bittelitt skeptisk til om MSI faktisk har klart å lage et kjølesystem som fungerer skikkelig med et såpass kraftig skjermkort - historisk sett har MSI hatt sine problemer når de prøver seg på maskiner med de aller kraftigste skjermkortene, og i noen år nå har det bare vært 2 produsenter som har operert i dette aller øverste segmentet av ytelse; Dell/Alienware og Clevo (eller Multicom Kunshan, om du vil).

Blir nok fornøyd med multicomen uansett! Nå er jeg ferdig med maset, takk for alle svar! ;):new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...