Gå til innhold

[Løst] Er prisforskjellen verdt det?

Anbefalte innlegg

Hei

Er prisforkskjellen på den billigste og den dyreste verdt det?

http://www.komplett....aspx?sku=761555

http://www.multicom....t-p/c/p10619642

er det verdt å punge ut 4000mer for Asus sin?

Evt har dere noen alternativ til disse 2 iforhold til pris (mellom 6 og 10).

Vil helst holde meg lavt om ikke det er en MARKANT forksjell på en på 6 og en på 10. Ser dem har like skjermkort men prosessoren er bedre på asus.

Noen meninger?

Edit: http://www.komplett....aspx?sku=761542 Fant denne, ut av disse 3 burde jeg gå for sist nevnte med tanke på innholdet?

Vil også nevne at jeg har 1 ssd liggende, er det mulig og sette inn denne ved siden av den andre?

Jeg har egentlig aldri hatt en bærbar og vet egentlig ikke hvorvidt dette lar seg gjøre med tanke på plass. Leste et eller annet sted at man kan ta ut CD-Romen og sette in en ssd istedet?

Vil også si at jeg digger stilen på nr 3 hehe :)

Endret av jant90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger ikke med os på den billigste.

Men det koster heller ikke i nærheten av 4k.

Til noe mer enn spill er det heller ingen grunn til å velge den med i7..

Dette er sant for stasjonær, men ikke bærbar, så versåsnill å vit noe om det du sier før du sier det...
Lenke til kommentar

Noen grunn til at du vil ha 17" og ikke 15"?

Var og tittet på de forskjellige størrelsene før jeg sjekket på nettet, følte 15 ble litt for lite og 18-19 ble altfor stort da jeg kan likegodt holde meg til stasjonær. Følte 17 var Perfekt, men for all del, om du vet om noen bra deals som er på 15 skyt ivei! ;) Er sikkert bare en vanesak uansett!

Kan vel si at Acer ikke har vært min greie rent utseendemessig(etter hva jeg har sett) så langt.

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Denne er en god deal ;)

Den så rimelig bra ut ja, mye for pengene. Men er litt avhengig av at dem kan sende ut med engang :(

Hvordan er denne http://www.dustinhom...hProvider_dacsa iforhold til den du linket? Er relativt Grønn når det kommer til bærbar! :hrm:

Edit: Var visst bestillingsvare det og... :p

Iogmed at Asus til 10,5k ikke var verdt det, hvilken av de 2 første jeg postet burde jeg gå for. Som sagt har jeg en ssd liggende og jeg aner ikke om det bare er å "sette" den inn :p

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Beste kjøpet for deg mener jeg vil være denne eller denne. W350/370 har plass til 2 harddisker, så ja, du kan sette inn den SSD'en du har ved siden av den gammeldagse snurredisken som følger med. Gjør i så fall det før du begynner å installere Windows, slik at du kan installere operativsystemet på SSD'en.

De versjonene av W350/370 som er billigere kommer med i5 prosessor i stedet for i7, og er uten SSD.

De som er dyrere kommer med i7 og SSD ferdig installert - men det trenger du jo ikke. Alle kommer uten operativsystem (Windows), så det må du kjøpe attåt hvis du ikke allerede eier en lisens.

Forskjellen mellom 15- og 17-tommeren (de jeg lenket til), er kun at den medfølgende snurredisken er 250 Gb større på 17-tommeren. Ja, foruten størrelsen og skjermstørrelsen da, selvfølgelig.

Selv med OS inkludert, så sparer du 3000 kroner + i forhold til den Asus'en du lenket til først, og får samme ytelse.

Du sparer også mye i forhold til den andre Asus'en du lenket til (N56), og den har også et litt svakere skjermkort.

Utseendet er smak og behag. Personlig liker jeg det stramme og anonyme designet på Clevo'ene (Multicom Xishan/Kunshan), men andre liker kanskje bedre et noe mer "se på meg" utseende. For meg blir mange av de laptopene som er myntet på gaming og gamere alt for fjortis i designet. Men Asus er ikke blant de verste, det skal sies. Menmen. Du får finne ut for deg selv om utseendet er verd å betale 3 tusen ekstra for, hvis det er slik at du foretrekker designet på Asus'en. Ytelsesmessig, og også byggekvalitetsmessig er de omtrent likeverdige. Asus'en går noe stillere (viftestøy) når det går hardt for seg.

Multicom'ene har den fordelen at du får en helt ren og rask Windowsinstallasjon, mens det følger med en del crap-/bloatware på Asus'ene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Beste kjøpet for deg mener jeg vil være denne eller denne. W350/370 har plass til 2 harddisker, så ja, du kan sette inn den SSD'en du har ved siden av den gammeldagse snurredisken som følger med. Gjør i så fall det før du begynner å installere Windows, slik at du kan installere operativsystemet på SSD'en.

De versjonene av W350/370 som er billigere kommer med i5 prosessor i stedet for i7, og er uten SSD.

De som er dyrere kommer med i7 og SSD ferdig installert - men det trenger du jo ikke. Alle kommer uten operativsystem (Windows), så det må du kjøpe attåt hvis du ikke allerede eier en lisens.

Forskjellen mellom 15- og 17-tommeren (de jeg lenket til), er kun at den medfølgende snurredisken er 250 Gb større på 17-tommeren. Ja, foruten størrelsen og skjermstørrelsen da, selvfølgelig.

Selv med OS inkludert, så sparer du 3000 kroner + i forhold til den Asus'en du lenket til først, og får samme ytelse.

Du sparer også mye i forhold til den andre Asus'en du lenket til (N56), og den har også et litt svakere skjermkort.

Utseendet er smak og behag. Personlig liker jeg det stramme og anonyme designet på Clevo'ene (Multicom Xishan/Kunshan), men andre liker kanskje bedre et noe mer "se på meg" utseende. For meg blir mange av de laptopene som er myntet på gaming og gamere alt for fjortis i designet. Men Asus er ikke blant de verste, det skal sies. Menmen. Du får finne ut for deg selv om utseendet er verd å betale 3 tusen ekstra for, hvis det er slik at du foretrekker designet på Asus'en. Ytelsesmessig, og også byggekvalitetsmessig er de omtrent likeverdige. Asus'en går noe stillere (viftestøy) når det går hardt for seg.

Multicom'ene har den fordelen at du får en helt ren og rask Windowsinstallasjon, mens det følger med en del crap-/bloatware på Asus'ene.

Takk for utfyllende svar!

Jeg har sett på de 2 du lenket til og jeg hadde bestil en av dem nå med engang, men desverre er jeg avhengig av at dem sender ut varen så og si så fort jeg har bestil desverre!

Hvordan vil den første multicomen jeg lenket http://www.multicom....t-p/c/p10619642 gjøre iforhold til en av de Asus pcene med tanke på spill? Jeg er ikke avhengig av at den kan kjøre alt på Ultra 60+fps (er ikke på jakt etter en uber gaming maskin) men en som kan kjøre det meste på high/med. Rundt i det området og helst 17tommer.

Takk på forhånd! :)

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Den vil være like bra på spill (som G75 - N56 har et litt svakere skjermkort, og vil derfor gjøre det litt svakere på spilling). Forskjellen er i5 prosessor kontra i7, men det betyr veldig lite i forhold til spilling ... og til de fleste andre ting, egentlig. i7 kan være kjekt å ha for den som driver mye med prosessorkrevende arbeid, eller for de som multitasker voldsomt, dvs de som liker å ha mange programmer oppe å kjøre samtidig. I de fleste spill vil det ikke kunne måles noen forskjell, i høyden 1-2 fps (frames per second).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jepp ;) Men det sier jo seg selv at 1KG+ blir bedre kvalitet ;)

om jeg evt skulle gå for Asus sin, hvor mye forbedringer i spill kan jeg forvente? Og om jeg går for Asus da burde jeg vel heller gå for http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761556 får å få mest mulig for pengene til sammenligning med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761555 eller?

Uff, føler jeg maser men vil være sikker! :p

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...