Anonym259235 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Er det ulovlig å være sammen med noen som er høye på hasj når jeg ikke har røyket selv? Og hvis jeg er med noen som er høye på hasj, også ser de politi og stikker av, og jeg blir med, hva slags straff kan jeg få da, om jeg blir tatt? Endret 2. februar 2013 av Banksy Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Fullt lov. Ingen straff til deg. 2 Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Er det dog ikke en borgerplikt å anmelde ulovligheter? Eller har jeg blitt feilinformert på et tidspunkt? Edit: Om man fysisk ser at de man er sammen med f.eks. har x kvantum narkotiske stoffer på seg altså, ikke bare for å være i samme område som noen som har brukt stoffet/stoffene før man møter dem for dagen. Endret 2. februar 2013 av Thyristor Lenke til kommentar
Danek Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hvis du løper kan du få bot for å nekte å samarbeide med politiet. Ellers er det ikke ulovlig å være sammen med noen som er høy, så lenge du ikke har hasj på deg. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Okei, takk for svar. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Men selv om du ikke bryter noen lov og kan straffes kan det jo medføre ubehageligheter likevel... Når politiet (mener de) har "skjellig grunn til mistanke" eller "følger ferske spor" har de "plutselig" lov til mer enn de vanlighvis har (f.eks ransake deg og/eller huset ditt). Har du tillatelser/lisenser som krever at du er snill gutt, f.eks (skyte)våpen, kan disse i noen tilfeller trekkes tilbake om du "vanker i tvilsomme miljø". Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 At noen av kompisene hans røyker hasj blir neppe sett på som noe tvilsomt miljø. Håper iallefall politiet der han bor ikke er av den sorten som mener hasj ligger på lik linje med tunge narkotiske stoffer. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har aldri brukt eller oppbevart dop eller våpen, så da tror jeg ikke det hadde vært noe problem. At noen av kompisene hans røyker hasj blir neppe sett på som noe tvilsomt miljø. I hvert fall én av kompisene mine har blitt tatt tidligere for kriminelle handlinger. Gjør det saken verre for min del? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg har aldri brukt eller oppbevart dop eller våpen, så da tror jeg ikke det hadde vært noe problem. Det er det som er så snedig, du trenger ikke å ha gjort noe som helst ulovlig for å få avslag når du søker om noe som krever at politimesteren anser deg som f.eks "edrulig og ansvarlig og ikke av særlige grunner funnet uskikket". Da skal det ikke mange oppføringene i politiloggen der ditt navn og "kjenninger av politiet" dukker opp ved siden av hverandre før du havner i feil bunke. Men om du ikke trenger politiets godvilje, hverken i jobb eller for hobby/fritid, vil ikke dette være noe problem. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Saken er jo at jeg mest sannsynlig skal søke meg inn på Politihøgskolen når jeg fyller 20, og da må jeg ha plettfri vandel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Saken er jo at jeg mest sannsynlig skal søke meg inn på Politihøgskolen når jeg fyller 20, og da må jeg ha plettfri vandel. Om du har tanker om å bli lovens lange arm er det uansett ikke veldig smart å vanke i slike miljøer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå