Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en inteno router som jeg fikk fra Nextgen tel når jeg brukte dem som leverandør. Den har jeg ikke returnert og lurer på om jeg kan bruke den eller om den er blitt blokkert? Jeg har CD som leverandør np gjennom sameiet der jeg bor og jeg får ikke koblet meg på nettet..none som har noen innspill, tips? Burde jeg bare kjøpe en ny router? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den blir nok ikke blokkert, Men den er satt opp til og fungere med Nextgentel derfor må du configure den for og bruke den til andre tele leverandører.

Inteno boksen et router modem og vil derfor være dårlig egnte som router, Men med litt configurasjon kan du bruke den som et aksess punkt.

Canal digital levere vel nettet over coax eller fiber så her blir inteno boksen så og si ubrukelig,

Enkleste ville nok vært og kjøpt en egen router for formålet, Men burde du ikke hatt en slags hjemmesentral eller router fra CD som skulle gjort jobben for deg?

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Den blir nok ikke blokkert, Men den er satt opp til og fungere med Nextgentel derfor må du configure den for og bruke den til andre tele leverandører.

Inteno boksen et router modem og vil derfor være dårlig egnte som router, Men med litt configurasjon kan du bruke den som et aksess punkt.

Canal digital levere vel nettet over coax eller fiber så her blir inteno boksen så og si ubrukelig,

Enkleste ville nok vært og kjøpt en egen router for formålet, Men burde du ikke hatt en slags hjemmesentral eller router fra CD som skulle gjort jobben for deg?

Det er fibernett og jeg har pratet med dem vedr router og fikk opplyst at de ikke har disse og at jeg evt må kjøpe en i butikken. Det er bare sånn støpsel i veggen med kabel og derfra får jeg internett. Har prøvd da å koble den inteno boksen til denne, men får ikke nett forbindelsen selv om jeg finner boksen når jeg søker over tilgjengelige trådløse nettverk..

Lenke til kommentar

Du kan få nett over det trådløse på inteno boksen om du plugger kabelen i en av de 4 Lan portene på intenoen og skrur av dhcp serveren på inteno modemet.

Men det beste for deg er nok og kjøpe en router til dette formålet.

Router så får du finne en i din pris klasse eller du kan kjøpe en på elkjøp eller noe om du vil.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...