Christian86 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hei, Jeg har fått meg pro-10, men blir smårar av papirene som finnes, hänemhule,haman,ilford,canon osv osv. Jeg har sett på luster og platinum som Canon har. Hovedsaklig er det BW og noe farge som skal printes. Hva passer for meg? Også - hvem lager album som kan passe for A3+ som arkene må være i. Tenkte jeg skulle lage album med de beste bildene mine. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hei! Jeg skal selv bestille meg Pixma Pro-1 i morgen og jeg har vert såpass heldig at jeg var å besøkte en fotograf i går hvor jeg fikk se de forskjellige papirtypene. Han brukte dog Ilford. Jeg har altid brukt Canon Glossy Pro A4 til min nåværende multiskriver og jeg synes ærlig talt at slike glossy papir suger. Jeg synes ikke det gir meg de rett utrykkene, og grunnen til at jeg har brukt kun dette var fordi jeg trodde manburde holde seg til Canon media for den beste kvaliteten. Jeg fant ut at jeg liker halvblanke til matte ark mye bedre og det fungerer også MYE bedre bak glass i en ramme grunnet mindre gjenskinn etc. Papirene jeg kommer til å kjøpe meg er de to følgende: - Ilford Gold Fiber Silk - Ilford Smooth Pearl Informasjon om disse arkene finner du her: www.ilford.com Smooth Pearl er en del rimeligere og har litt mer tekstur og litt mer gloss enn Gold Fiber Silk og er et veldig flott allround papir. Gold Fiber Silk er det mest eksklusive papiret til Ilford og er litt mattere enn Pearl og har ikke så mye tekstur. I mine øyne er det ikke alle bildene som kler tekstur og da er det Gold Fiber Silk som gjelder. Alteå i mine øyne Husk at Ilford også har en "fattigmanns" serie med noenlunde samme papirtyper, men disse arkene er noe tynnere. Fungerer sikkert veldig bra disse også. Men husk å kjøp A3+ papir da Lenke til kommentar
egilh Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Canson Rag Photographique og Canson Photo Highgloss Premium RC er to av mine favoritter. Førstnevnte fungerer flott til det aller meste med litt matt utsende. High Gloss papiret er fantastisk på detaljer. Begge to har museumskvalitet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg selv er heller ikke glad i veldig glossy papir, og har istedet brukt semi-glossy papiret til Canon (SG-201). Har også forsøkt meg med matt papir, men ble aldri tilfreds. Fordelen med å gå opp til Pixma Pro 10/1 modeller er at man får et mye større utvalg av interessant papir man kan bruke. JEg har den billigse A3+ skriveren til Canon (6550) og da lønner det seg å holde seg til Canon papir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå