Sjofelgut Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 God Aften. Spørsmålet er enkelt, hvordan innstalerer jeg win8 uten et cd rom? Har sånn jeg ser det 2 valg; 1: Sette inn den disken jeg skal ha det på, i en mac jeg har, og installere. Deretter bytte og sette disken som foretrukket boot disk. 2: Ta cd romet fra en gammel Pc jeg har, og installere. 3: Ta disken fra en gammel pc jeg har, og deretter prøve og endre booten til win8. Ellno Hva vil fungere? Holder mest med mac metoden, men er litt usikker på det. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Du kan alltids bruke en USB som du kan boote fra 1 Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Eller du kan velge den løsningen jeg bruker. Legg Win 8 install på f.eks D: driven. Og boote med f.eks USB. Og gå til D: driven og start install. Det går veldig kjapt på en SSD disk. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Bruk USB! Hvis du allerede har ISO-filen, så kan du bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool (joda, det funker for Windows 8 også, tross navnet ) Hvis du kun har DVD-plate tilgjengelig, så kopierer du innholdet over til en minnepenn. Som regel kan du trykke en tast under oppstart for å få opp en boot-meny. Alternativt kan du endre på boot-rekkefølgen i BIOS. Lykke til! Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Men, jeg har kun en mac tilgjengelig, og en disk med Windows Xp eller noe på. Pcen som disken sitter i er ødelagt, og vil ikke starte ( Ramet sin skyld ), men i den sitter det en CD ROm ting. Så, kan jeg sette USBen i macen, deretter puttte inn cden, og så dra cd innholdet over til USBen, og så boote fra den? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Det vil ikke funke å bare kopiere cden over til USBen. Du må ha med oppstartspartisjonen også. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ellers kan du demontere spilleren får å få ut plata. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Demontering er ikke nødvendig. Det burde være et lite hull ved knappen på drevet. Trykker man en nål eller binder inn der så vil man dytte drevet ut. Ikke gjør dette mens PC-en er på. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Kjenner du ingen med en Windows-maskin? Jobb-PC? Du får ikke lest DVD i en CD-ROM. Kan du ikke låne en DVD-leser av noen? Elle kjøpe en, koster fra 99kr. Eller bruk VirtualBox til å installere Windows 7 eller 8 virtuelt på Mac-en, så lager du USB-en den veien. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Demontering er ikke nødvendig. Det burde være et lite hull ved knappen på drevet. Trykker man en nål eller binder inn der så vil man dytte drevet ut. Ikke gjør dette mens PC-en er på. Du har rett i det, prøvde akkurat på en nå med en hårnål å nå fant jeg plutselig en gammel xp plate Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Så at jeg kunne formulert meg annerledes, men med disk mener jeg HDD. Har en CD rom greie i den andre maskinen, som jeg kan svippe over, men maskinen er fra 2003 ( +/- ), så vet ikke om den vil funke. Kjøper heller en Cd avspiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå