Bigelk Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hei. Jeg lurer på om det er enklere måte og summere finn.rad eller en alternativ løsning som fungerer her er et utklipp av formelen jeg bruker. =HVIS(ERFEIL(FINN.RAD(A7;'Ark2'!$A$1:$K$121;11;USANN));0;FINN.RAD(A7;'Ark2'!$A$1:$K$121;11;USANN))+HVIS(ERFEIL(FINN.RAD(A7;'Ark3'!$A$1:$K$121;11;USANN));0;FINN.RAD(A7;'Ark3'!$A$1:$K$121;11;USANN)) Er det en enklere måte og gjøre dette på? MVH Torbjørn Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Problemet ditt er at du med kun den ene lange gruelige formelen ikke klarer å få andre til å sette seg inn i problemstillingen din. Post heller hele regnearfila og så prøver du å forklare hva du prøver å oppnå. Jeg bruker Libre Office til alt av regneark og dokumenter, men som oftest kan løsning gitt i et regnearkprogram løses på liknende måte i et annet. Lenke til kommentar
Vendortrash Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 =HVISFEIL(FINN.RAD(A7;'Ark2'!$A$1:$K$121;11;USANN);0)+HVISFEIL(FINN.RAD(A7;'Ark3'!$A$1:$K$121;11;USANN);0) Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Hei. Jeg ser den Geir, men heldigvis har vi noen kloke hoder som Vendortrash. Takk for hjelpen Vendor. Også skal jeg prøve med en litt dypere forklaring neste gang. MVH Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå