bambam Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg har en gammel maskin med et gammel hk+k6 300mhz cpu(for og anslå årstall). Dette skal jeg ha en WD 80gb (SE) på. Har da fått vite at jeg må oppdatere bios for og få støtte for slike disker. Hvordan gjør jeg dette, og hvor finner jeg ny bios til mitt hk som jeg ikke vet navnet på? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 For å finne den riktige BIOS'en til HK'et ditt er du for det første nødt til å vite nøyaktig hvilket HK du har. For det andre, om du ikke er helt sikker på hvordan dette gjøres, bør du første gangen du prøver det få hjelp av en som har oppgradert BIOS før. Ikke at det er så forferdelig vanskelig om du har rett BIOS versjon og alt går glatt, men det kan man ikke alltid være sikker på... Ny BIOS finner du vanligvis på HK produsentens hjemmeside. I tillegg kan det tenkes at du også trenger ekstra SW fra produsenten av HD'en ettersom du har en relativt gammel maskin. Dette er selvsagt også avhengig av hvilket OS du kjører... Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 å sette på et kontrollerkort bør vel gjøre susen. det funket på en 450 MHZ men den kabla ikke mer enn 30 GB når vi satt på et kontrollerkort så støtta den 120 GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå