Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp Asus' monsterskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12.000 og alle bare OMG.

Jeg hadde 2x Evga 295 til 12000 og ytelsen er ikke en brøkdel VS dette.

8800 ultra betalte vi 7-8K for uten å nøle.

 

Vi er bortskjemte med dagens hardwarepriser.

12K er ikke mer en jeg betalte for kabinett og PSU i går

 

 

Dette må være det dummeste innlegget jeg har sett på lenge.

 

12 000kr for en konsumer skjermkort er mye penger, uansett hva du i din lille verden syntes.

 

Det er helt ufyselig nedlatende å prate slik på steder der det finnes mennesker som ikke har så mye penger. Jeg har kamerautstyr for 140 000kr som jeg har brukt rett over ett år på å kjøpe. Det sier litt om min økonomiske frihet til å kjøpe ting jeg ønsker men jeg skryter ikke av det noen steder. Det ville gjort meg flau.

 

Jeg går heller ikke rundt og sier at 10 000kr for mitt GH3 kamerahus (eller videokamera til 70 000kr) er ingenting...

 

Slike innlegg provoserer meg skikkelig ass...

 

Om du har en rik pappa å lene deg til er det ingen unnskyldning for å ikke vise ydmykhet hvertfall.

 

EDIT: Til dere andre, sorry for ot og min grumpyness :p

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du har en rik pappa å lene deg til er det ingen unnskyldning for å ikke vise ydmykhet hvertfall.

 

Poenget er at vi som har kjøpt spillpcer siden 90tallet ser at prisene har ligget på 30-50K i 10 år før de siste årene har sunket til 20-15-10 og nå er forumene fulle av "hjelp jeg vil ha ny pc til maks 5K" og neste år skal alle ha pc til 3k med skjerm.

 

Vi er bortskjemt idag VS 6-7 år siden, folk klager på at 16GB minne koster 800kr når vi måtte ut med 6000kr for 4GB DDR3 i sin tid.

Hardware har aldri hatt slik ytelse og så lave priser som idag, vi er heldige som har slike priser og at et begrenset spesialkort koster 12000 idag er det ingenting å rope for dyrt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo sant at for noen år tilbake så var det svin dyrt for ting til PCen, på den andre siden, dette kortet er ikke lagd for at alle skal kjøpe det.

 

Det er litt som med en Bugatti folk sammenlignet det med over her, det er ett visst antall for spesielt interesserte og folk med mye penger, folk som vil bruke så mye penger på dette her.

Ett slikt kort kan neppe forsvares økonomisk uansett, de har lagd det bare for å bevise at det kan lages, litt som med en Bugatti Veyron, det lages fordi de kan, ikke for at det skal selges med gedigen fortjeneste.

 

Skulle jeg selv brukt 12k på maskin så hadde det blitt en hel maskin, ikke bare ett(jada to) skjermkort, men jeg er heller ikke "spesielt interessert" heller.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Poenget er at vi som har kjøpt spillpcer siden 90tallet ser at prisene har ligget på 30-50K i 10 år før de siste årene har sunket til 20-15-10 og nå er forumene fulle av "hjelp jeg vil ha ny pc til maks 5K" og neste år skal alle ha pc til 3k med skjerm.

 

Vi er bortskjemt idag VS 6-7 år siden, folk klager på at 16GB minne koster 800kr når vi måtte ut med 6000kr for 4GB DDR3 i sin tid.

Hardware har aldri hatt slik ytelse og så lave priser som idag, vi er heldige som har slike priser og at et begrenset spesialkort koster 12000 idag er det ingenting å rope for dyrt over.

 

Og DET er jeg helt enig i.

 

Det var bare den nedlatende formuleringen jeg syntes var helt unødvendig.

 

Men ja, jeg ser retorikken din.

 

Nordmenn har mer penger enn noen gang, såvel som større gjerrighet enn noen gang til tross for førstnevnte faktum. Husker jeg betalte 1690kr for 128MB RAM på PS Data for herrens mange år siden, mens at folk nå klager over 16 GB til 800kr er passe dumt. Så jeg er helt enig, var bare måten du la det frem på som var kynisk og nedlatende så det holdt ;)

Lenke til kommentar

Guru3D.com har testet skjermkortet, og et GTX 690 klapper til Ares II over kjeften i enkelte spill. Ble også testet i Xfire og et GTX 690 viste også sine krefter der alene. Så jeg lurer litt på hvilket kort AMD har testet mot siden de kan si at Ares II er 130% raskere. ITavisen har jo ikke råd til teste Ares II siden de sier at dette Extremskjermkortet har ikke "du" råd til...

 

På Guru3D.com står det "ASUS ROG ARES II is proclaimed to be 13% faster than the GeForce GTX 690 from NVIDIA." .. ikke 130%..

Lenke til kommentar

Først synes jeg kortet så kult ut, men så begynte jeg virkelig å se på det, og det virker bare upraktisk med radiator hengene på slep - hadde ikke passet særlig bra i min maskin iallefall - med tanke på slangene som kanskje ville bli litt klemt av døren til kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvis prisen blir ca. 12.000,- så syns jeg ikke det er så skyhøyt. (Det som trekker ned er jo utviklingen på GPU fronten. Om kort tid er det kommet noe som er dobbelt så raskt til halve prisen. (Men uten koffert. :p))

Kortet ville ikke passet i maskinen min. Tror faktisk kortet hadde tatt i sidedøra før slangene. :D

I begynnelsen for meg kostet 4MB minne 1.500,-

Mange kjøper nå til dags skjermkort til 4-5.000,-

Skal du så ha en vannblokk utenom kommer den fort på 1.000,- (Så sant du handler i norge.) Radiator og noen vifter kommer jo og på ca. 500,-

 

Jeg liker og kofferten veldig godt. Det er et lite "problem" jeg har. Har sett lenge på Canon sine high end tele objektiv som kommer i koffert.

 

Gøy at noen produsenter lager slike drømmeprodukter.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar
javel, ser ikke problemet, men for den prisen så burde det vært uten vifte. hvis ikke så kan man jo kjøpe et "vanlig" kort og sette på en ordentlig blokk selv for en mindre penge..
Problemet er at en 120mm radiator som er 45mm tykk har grenser for hvor mye varme den kan avgi, om det skal være mulig å overklokke dette kortet må det være litt rom igjen. VRMs og VRAM spiser nok fort en 80-100W her, og da er det hensiktsmessig å legge en vifte og kjøleribbe på kortet kun for å kjøle dette.Det finnes ikke et kort med 2x 7970 GHz på som har en vannblokk man kan kjøpe...

 

Akkurat dette tenkte jeg også på, de burde nesten brukt 2x120mm. Selv det høres snaut ut, egentlig... rart konsept, liksom halvveis luft og halvveis vann.

Lenke til kommentar

Akkurat dette tenkte jeg også på, de burde nesten brukt 2x120mm. Selv det høres snaut ut, egentlig... rart konsept, liksom halvveis luft og halvveis vann.

Problemet med 2x120mm er at det vil begrense bruken enda mer, hvor mange har et kabinett med plass til to stk. 2x 120mm-radiatorer? Tanken er nok at de som kjøper dette kortet allerede har en H100i i toppen av kabinettet, så kan man montere 120mm-radiatoren i bakre eksos-hull. Det er helt klart at vannkjølingen fungerer bra, støynivået på kortene under testing har vært særdeles lavt.

 

Dette er bare mine tanker om hvordan resonneringen til ASUS har gått.

Lenke til kommentar

Problemet med 2x120mm er at det vil begrense bruken enda mer, hvor mange har et kabinett med plass til to stk. 2x 120mm-radiatorer? Tanken er nok at de som kjøper dette kortet allerede har en H100i i toppen av kabinettet, så kan man montere 120mm-radiatoren i bakre eksos-hull. Det er helt klart at vannkjølingen fungerer bra, støynivået på kortene under testing har vært særdeles lavt.

 

Dette er bare mine tanker om hvordan resonneringen til ASUS har gått.

 

Kanskje, men isåfall er det bedre å ha en h80i eller noe, og "spare" 2x120mm-plassen til GPU :p Det er nå MIN resonnering, hvordan ASUS har tenkt vet ikke jeg heller. Trippel med sugekoppmontering... det hadde vært noe.

 

(Det er også lov å anta at de som vil svi av 12000 på et skjermkort neppe har det billgste kabinettet, eventuelt er villige til å svi av litt på en "bedre" kasse).

Lenke til kommentar

Håpløst opplegg. Det må koste veldig mye for den innpakningen både i materialkostnader og ekstra frakt. DET er ikke jeg villig til å betale for når jeg bare ønsker meg et raskt skjermkort. Hva skal jeg med den kofferten ette rat skjermkortet er montert i PC'en liksom? Ha den på lur til de mange gangene jeg tydeligvis må ha behov for å ta det ut av PC'en for å frakte det til verksted eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...