cyvey Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 hei! fikk lyst til å installere linux fendora men vil sammtidig beholde windows 7 slik at jeg kan velge hvilken av disse operativsystemene jeg vil boote med. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Har du 1 disk? Opprett en partisjon på den og legg inn på den nye partisjonen. Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Har du 1 disk? Opprett en partisjon på den og legg inn på den nye partisjonen. det jeg lurer mest på er hva jeg må gjøre etter jeg har opprettet paritasjonen. kunne du skrevet det punkt vis? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Fendora har jeg ikke brukt, men du legger det inn som hva som helst annet / Booter på det mediet du har den på. Velger den nye bokstaven (partisjonen) når du skal trykke install. http://docs.fedoraproject.org/en-US/Fedora/16/html/Installation_Guide/ Har du det på en cd eller minnepenn eller hva? Gjort den bootbar? Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Fendora har jeg ikke brukt, men du legger det inn som hva som helst annet / Booter på det mediet du har den på. Velger den nye bokstaven (partisjonen) når du skal trykke install. http://docs.fedorapr...allation_Guide/ Har du det på en cd eller minnepenn eller hva? Gjort den bootbar? har en minnepenn som jeg har gjort bootbar ja. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Eneste feilen du kan gjøre er å formatere partisjonen du har windows på under install, så ha tunga rett i munn. Egen partisjon er som en egen disk , så du må bare boote og trykke del, sette boot i bios på USB 1 pri og restarte. Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Eneste feilen du kan gjøre er å formatere partisjonen du har windows på under install, så ha tunga rett i munn. Egen partisjon er som en egen disk , så du må bare boote og trykke del, sette boot i bios på USB 1 pri og restarte. Har en gammel pc som jeg kan prøve å gjøre det på først så visst det ikke går da så vet jeg hva jeg har gjort feil Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Ubuntu har jeg hatt inne flere ganger, da ble det 100% likt som ny install, måtte bare velge rett partisjon (bokstav) å legge det inn på. Så burde man ha windows inne fra før på disken, og ikke legge inn den sist. Windows er arrogant og viser ikke hensyn ( kodet for å være det eneste OS i verden) og legger noen filer først på disken ved install som kan skade andre OS på andre partisjoner. Lenke til kommentar
cyvey Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Da var det i boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå