Snylter Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Siden det er noen uker siden sist jeg fikk meg nye gadgets, jeg allerede har et par kule PCer, jeg har allerede en fet mobil (Nexus 4), og det egentlig ikke er noe jeg trenger, tenkte jeg å få meg et nettbrett. Et nettbrett anser jeg som akkurat passe unyttig.. Foreløpig tenker jeg på Nexus 10 eller Galaxy Note 10.1 Jeg har ikke behov for noe særlig lagringsplass, men det vil være greit om jeg kan koble til en USB-stick med USB to go-funksjonalitet. Skjermoppløsningen er en av tingene som drar meg i retning Nexus 10, mens pennen drar meg litt i retning av Note.. Men er det egentlig noen andre brett jeg bør ta med i betraktningen? 7" blir for lite, alt fra rundt 9" til 11" er greit, og det skal definitivt kjøre Android. Bra batteritid er et pluss, mulighet for å koble til tastatur vil også være et pluss. 3G er ikke noe must, men kan være greit fra tid til annen. 4G har foreløpig ikke mobiloperatøren min (og jeg skal ikke bytte da jobben betaler) Det er ellers et helt klart poeng at det skal være med moderne hardware, jo kraftigere jo bedre. Pris: Inntil ca 5000,- Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg selv har bestilt Nexus 10 og gleder meg som et lite barn. Men skulle jeg valgt et annet Android enn de to du skrev hadde det blitt Asus Infinity Pad TF700. Men sjekk opp Microsoft Surface også, jeg vet ingenting om det, men har hørt det skal være bra... Men for meg er det kun Nexus 10 på Android markedet som var bra nok med tenke på ytelse, skjerm, hastighet, kvalitet osv. Mangler bare mulighet for SD kort da jeg trenger mye plass, men dette fikser jeg via Mini USB uansett Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Microsoft Surface kjører ikke Android.. Og jeg har ganske nøyaktig null tro på Windows ReTard.. En variant med fullverdig Windows 8 kan jeg derimot vurdere, men i dag er de så få og så dyre at det er uaktuelt. Skjermen er jo det som er mest forlokkende med Nexus 10.. Mens penn er ganske så forlokkende med Note.. Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Åja, stemmer, sorry! Som sagt vet jeg ingenting om Microsoft Surface, hehe.. Nei, Windows 8 holder jeg meg unna når det gjelder nettbrett. Foretrekker Android. iPad kan være ok, men jeg er av typen som liker mye ''brukerfrihet.'' Ja, stemmer. Du får ha lykke til med valget! Jeg hadde valgt Nexus 10, men nå har Note også mange gode egenskaper, så man har i utgangspunktet lite å tape på å velge Note. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 En greie til med Note er at det begynner å bli gammelt.. Det er vel fare for at det kommer en arvtaker ganske snart vil jeg tro.. Jeg har ikke dårlig tid egentlig.. Men er praktisk å ha det på plass før begynnelsen av april sånn ca. Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ja, det er en ting. Men nå kommer det alltid noe som er bedre.. Men er jo greit å få tak i det som er det beste akkurat nå. Jeg fikk beskjed idag om at min Nexus 10 er på vei til meg. Får den vel til helgen eller i neste uke. Jeg kan huske å skrive her hva jeg syns om den når jeg får den. Med mindre du må bestille før den tid! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Skriv gjerne litt om hva du synes ja, jeg har egentlig god tid jeg. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hadde en Note 2, og må ærlig innrømme at pennen var stilig i starten, men ettervert merket jeg at jeg ikke hadde bruk for den. Just my 2 cents Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg selv har bestilt Nexus 10 og gleder meg som et lite barn. Hvor bestilte du den fra ? Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Bestilte i fra Multicom, men de er tomme på lager nå... Der er LANG ventekø på 16gb, bare så det er sagt.. Folk som har ventet siden desember. Mitt 32gb får jeg imorgen. De skal få igjen på lager også, men før du bestiller ville jeg ha ringt og spurt om hvor lang ventekøen er. Men skal uansett komme tilbake med info om hvor rått nettbrettet er imorgen kveld! Har STORE forventninger. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Etter at multicom kødda til leveringen på note2, kommer jeg aldri til å bestille fra dem. Jeg håper virkelig du får den imorgen, du får klaffe på med update når du får dem Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hehe, det er første gang jeg bestiller hos Multicom faktisk.. Men pakken ligger på postkontoret nå sjekket jeg på Posten.no, så skal hente den imorgen. Jepp, will do! Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hadde en Note 2, og må ærlig innrømme at pennen var stilig i starten, men ettervert merket jeg at jeg ikke hadde bruk for den. Just my 2 cents sitter med en note 10.1 her nå å pennen er er veldig nyttig når man har en stor kjerm. Jeg har sett folk med note 2 og de bruker aldri pen på den. Tror nok det har med at det blir litt dumt med pen på en liten kjerm (i forhold til 10.1) Lenke til kommentar
Mr. Smartphone Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Man kan også bruke tastatur og MUS på den hvis du vil (og spill kontrollere). Vil anbefale å kjøpe swift key 3 tablet touch tastatur som er mye bedre enn det som følger med hvis du ikke har tenkt til å bruke fys tastatur. Gratis perioden min er over nå. Fysisk* tastatur. Sorry uvant uten swift key Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Men skal uansett komme tilbake med info om hvor rått nettbrettet er imorgen kveld! Har STORE forventninger. Update? Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jepp, da har jeg fått lekt meg med N10 siden klokken 1 i ettermiddag, hehe.. Ta det med ro, hadde en liten pause og spiste også.. Det første som var fantastisk var skjermen! Den er SUPERKLAR, har aldri sett lignende. Selve brettet er lynkjapt, og surfingen er en nytelse. Alle apper fungerer fint og er raske. Lyden er uvanlig klar og god for å være ett nettbrett. Brettet anbefales på det sterkeste! Kom gjerne med spørsmål, svarer så fort jeg ser det. Eneste minuset så langt er at det tar litt tid å ladde brettet da jeg ikke har kjøpt Pro Charger, men bruker Mini USBen som følger med, men det er null problem.. Batterilevetiden er god og varer lenge. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Er du fortsatt fornøyd ? Lenke til kommentar
Osnes Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jepp! Ingenting jeg vil klage på.. Perfekt for meg iallfall! :-D Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 3 minutter etter at Multicom sendte mail om at de har nexus 10 på lager igjen ble det en bestilling.. Så da kommer vel det i løpet av noen dager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå