Gå til innhold

Program for å koble opp klienter til en ip adresse?

Theod

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg kan veldig lite om nettverk og internett, men ser etter en løsning der jeg kan ha klienter koblet opp mot en ip adresse (kommer til å bruke en XXXXX.no-ip.org løsning).

Disse klientene burde kunne koble seg opp automatisk ved oppstart, og gi beskjed til ip om at dem er online.

Dersom ip de er koblet opp med får beskjed om f.eks å kjøre et program, så gjør dem det og gir eventuell tilbakemelding.

Jeg har laget noen scripts i autoit, og er på ingen måte en guru i programmeringsverden. Jeg har lest meg opp litt på psexec for remote execute, men er fremdeles ganske blank.

Finnes det en ferdig løsning som er rettet mot min bruk? For sikkerhet velger jeg å tro at login med passord burde være løsningen, men klienter MÅ ha automatisk oppkobling etter omstart.

Håper noen av dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke helt hva du mener med "Dersom ip de er koblet opp med får beskjed om f.eks å kjøre et program, så gjør dem det og gir eventuell tilbakemelding." Den setningen gir ingen mening.

Ønsker du en enkel oversikt over alle dine tilkoblede maskiner fra en nettside?

Jeg bruker LogMeInn, der får du en enkel oversikt over alle maskiner tilknyttet din konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...