Xmir Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Graving og legging av fiber er innlagt i prisen på boligen (hvor mye vi faktisk betalte for den biten vet jeg ikke, men kostnaden er fordelt på alle boligene i prosjektet), så det montøren skulle gjøre var å sette opp en fiberboks og aktivere linja. Det tok 20 minutter. At det er dyrt med fiber og at du synes jeg er grisk; det er vel dessuten ikke tema her. Jeg har som sagt meldt fra til telenor der jeg blant annet ber om redegjørelse for handlingen til relacom. Løsningen med strømpunktet er kanskje "elegant" fordi utstyret blir ute av syne; men det er likevel upraktisk pga ekstra kostnad og at selve dekninga inne i huset blir dårligere fordi signalene må gjennom flere vegger. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg ville tatt opp dette med Relacom hovedsaklig, men også sendt en klage til Telenor der de gjøres oppmerksom på det. Noen av montørene kan være ganske sleipe. En venninne opplevde at en montør ringte samme dag som bredbåndet ble koblet opp (koblet i sentral) og spurte om hun var hjemme, noe hun bekreftet. Han sa så at han hadde litt tid til overs og kunne komme hjem til henne og sette opp modemet (noe som tar maks 5 min selv for en idiot). Uten å nevne pris gjorde han dette og hun fikk en faktura fra de. Antar at store deler av dette beløpet går direkte til montøren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Det jeg vil frem til er at ISP installerer sikkert dette gratis, mot at TS abonnerer på tjenesten, de burde vært takknemlig for å få dette installert gratis, og så skal de begynne å gnåle om tusen kroner på toppen av det hele. Griskhet spør du meg. Vel, det er vel teknisk sett ingen som spør deg, og du bidrar ikke til noen annet enn unødvendig OT. Om trådstarter er grisk, er du et godtroende fjols. Det stemmer, men det er fortsatt mulig at de kan mangle eller er tom for noe i bilen, og da må de til grossisten/lager for å fylle på Har selv vært i tvillingbransjen (rørleggeryrket) og vet utmerket godt hvordan dette fungerer. Om de er tom for noe i bilen, av de grunnleggende tingene de trenger, er det ikke andres feil enn dem selv. Profesjonelle elektrikere reiser ikke rundt med et strippa inventar i bilen. Men det er jo forskjell på gode og dårligere elektrikere selvfølgelig, men dette har ingenting med kunden å gjøre. Endret 15. februar 2013 av Kron Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Det ser nå i hvertfall ut til å gå i orden med saken. Elektriker hadde gitt en forklaring som ikke var helt korrekt. Det viste seg at telenor og utbygger hadde vært i dialog om hva som måtte til for å kunne levere fungerende fiberaccess og at dette er en utgift som utbygger prøver å lure seg unna (vi har feks heller ikke fått panelovner som lovet fordi han mente det var nok varme i gulvet). Hentet fra prospektet Boligene leveres klart med tilkoblingspunkter for tv og internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå