xain Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 hei, jeg lurer på om hvordan man kan lage olje pc. vil lage en som denne er på bildet her og bakk på skal se sånn ut.. og vil ha noen rør inni kabinettet for pynt, har du noen tips om pynt osv så bare å skriv ned.. lurer også på hvordan man bygger opp et pc selv, siden når jeg skal lag et olje pc da må jeg ha litt erfaring om hvordan man bygger opp et pc. søkte på nett om hvordan man lager olje pc men fant ikke nå særlig, det finnes sikkert på engelsk men jeg kan ikke engelsk så der har jeg et problem. hadde vært litt kjekt å forklar hvilken pc del delene passer sammen, for trur ikke alle tippe prosessor kan brukes osv, eller? PS: fant ikke noen bedre sted å post dette her, så om dette er ikke rette plassen så håper den flyttes å IKKE slettes egenhånd, takk! Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Du kjøper "noe" å ha oljen i som ikke leder strøm - et akvarie, du bruker olje som ikke leder strøm og ikke koker ved lave temperaturer. Når det "noe" du har oljen i er fullt legger du pcdelene oppi. Er ikke helt sikker når det gjelder strømforsyning, mulig at den må skrues opp og noen greier. Edit: Nei, strømforsyningen kan du hive oppi, men bare bruk ssd-er i dette tilfellet, optiske disker og spinnende harddisker plasseres utenfor. Endret 1. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Du kjøper "noe" å ha oljen i som ikke leder strøm - et akvarie, du bruker olje som ikke leder strøm og ikke koker ved lave temperaturer. Når det "noe" du har oljen i er fullt legger du pcdelene oppi. Er ikke helt sikker når det gjelder strømforsyning, mulig at den må skrues opp og noen greier. tenkt å bruk baby olje, men har ikke noen stasjonær pc så må bestill eller kjøp delene da : / for det blir jo billigere enn å kjøp en ferdig årnet pc Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) tenkt å bruk baby olje, men har ikke noen stasjonær pc så må bestill eller kjøp delene da : / for det blir jo billigere enn å kjøp en ferdig årnet pc Jeg ville heller kjøpt et vanlig kabinett og vannkjølt cpu-en. Olje-pc kan lage mye gris. nå Det mest vanlige er å bruke en form for mineralolje, er ikke sikker på hva babyolje inneholder, men dersom den ikke ser strømledene over en viss grad så skal den funke. Les litt på denne tråden: http://www.diskusjon...howtopic=970949 Ja, du kan bruke baby-olje. Endret 1. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg ville heller kjøpt et vanlig kabinett og vannkjølt cpu-en. Olje-pc kan lage mye gris. nå Det mest vanlige er å bruke en form for mineralolje, er ikke sikker på hva babyolje inneholder, men dersom den ikke ser strømledene over en viss grad så skal den funke. Les litt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970949 probleme e at jeg ikke bor i norge, bor i tyrkia nå. så vet ikke om det finnes alle de type oljene her nede da, vet bare om baby olje her nede : / og vet ikke hvor jeg får kjøp andre type oljer om det finnes da Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) probleme e at jeg ikke bor i norge, bor i tyrkia nå. så vet ikke om det finnes alle de type oljene her nede da, vet bare om baby olje her nede : / og vet ikke hvor jeg får kjøp andre type oljer om det finnes da Leste på den andre tråden at baby-olje skal funke ettersom den er av en slags silikon. Vet ikke om den gir best kjøleeffekt. Endret 1. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) De selger det på Amazone: http://www.amazon.co...l/dp/B000HHLUE6 Ville f.eks. ikke brukt babyolje av denne typen ettersom den inneholder mange andre stoffer enn mineralolje: http://www.amazon.com/Johnsons-Baby-Cocoa-Butter-Ounce/dp/B0054J2I20/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1359756194&sr=8-1&keywords=baby+oil Har også lest at du kan brukes vegetabilsk olje. Endret 1. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Dette blir dyrt! Du må huske å kjøpe pumpe, og radiatorer også Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 De selger det på Amazone: . hva med Hydraulikkolje? går det også an å bestill det på amazon? vis ja, link takk. Dette blir dyrt! Du må huske å kjøpe pumpe, og radiatorer også det er billig her : ) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Bare sånn at du vet det, så er Norge et av europas billigste land på forbukerelektronikk Vet du om noen vannkjølingsbutikker der nede? olje: http://www.amazon.com/Cumberland-Swan-Mineral-Oil-Pt/dp/B000QFUQFS/ref=sr_1_9?ie=UTF8&qid=1359759671&sr=8-9&keywords=mineral+oil Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Bare sånn at du vet det, så er Norge et av europas billigste land på forbukerelektronikk Vet du om noen vannkjølingsbutikker der nede? olje: http://www.amazon.co...rds=mineral+oil nei vet ikke, må nok spør litt rundt ja. det der er ikke Hydraulikkolje, eller?... men anyway det er ikke så veldig vanskelig å finn olje tippen, men det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal bygge olje pc? for det er vell ikke som et vanlig stasjonær? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Blir det samme som en vannkjølt stasjonær Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) nei vet ikke, må nok spør litt rundt ja. det der er ikke Hydraulikkolje, eller?... men anyway det er ikke så veldig vanskelig å finn olje tippen, men det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal bygge olje pc? for det er vell ikke som et vanlig stasjonær? Du plugger delene i hverandre, se på youtube - Linus Tech Tip. Men Hydraulikkolje vil bli alt for dyrt, kjøp en av de andre oljene som er anbefalt over Endret 1. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Blir det samme som en vannkjølt stasjonær hmm hva er forskjell mellom vannkjølt pc og olje pc?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Vannkjølt maskin har sirkulerende vann over varme komponenter, "Olje pc" ligger bare i ett bad av olje.. Grisete og tungvindt egentlig.. Endret 1. februar 2013 av Complexity Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Vannkjølt maskin har sirkulerende vann over varme komponenter, med en pumpe og slanger. Olje pc ligger bare i ett bad av olje.. Grisete og tungvindt egentlig.. hmm, trur jeg forholder meg til olje pc : / Endret 1. februar 2013 av xain Lenke til kommentar
xain Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 så det er bare å bygg opp et stasjonær selv og sett det inni olje det da eller? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) så det er bare å bygg opp et stasjonær selv og sett det inni olje det da eller? Ja, men du kan ikke legge deler som optiske disker og spinnende harddisker nedi. SSD-er skal gå fint. Endret 2. februar 2013 av Vebb Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Du bør ta et steg om gangen. Lær deg først hvordan du setter sammen maskina skikkelig før du begynner og tenke på oljekjøling. Dessuten er ikke oljekjøling en hverken effektiv eller praktisk måte og kjøle maskina på. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 I teorien, ja. Men oljen må IKKE lede strøm. Det finnes mange ulike babyoljer, og for alt jeg vet kan de bruke helt andre stoffer i tyrkia. Dersom du putter en PC i olje som leder strøm får du deg en overraskelse og den blir ikke billig eller behagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå