Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, maskin vil ikke boote.

Anbefalte innlegg

I dag sluttet maskina å virke, vil ikke boote opp og alt jeg får er en svart skjerm.

Det meste av hw er nytt utenom GPU som er et "gammelt" radeon 5870.

Det merkelige er at det er enten boot device led eller video led som lyser på hoved kortet. Varierer litt når jeg slår på maskina.

Koblet til pc speaker og fikk denne error koden. En lang og fire (4) korte bip. Dette kom etter en stund etter den første bip lyden som forteller at alt er ok.

I hovedkort boka står det ikke noe om pc spesker error codes og et søk på google fant jeg ikke en lang og fire korte bip koden. En lang og 2 (og 3) korte bip er gpu.

Har tatt en memOK test, tatt ut en og en minne brikke, tatt ut HD og SSD, tatt ut alle usb og koblet psu kablene på bye plasser på psu.

Ingenting hjalp. Det at jeg aldri får noe bilde bør vel tyde på at det er skjermkortet eller? Og ja er sikker på at det er en lang og 4 korte bip.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du får varierende Error LED som lyser vil jeg tippe at du enten har fått en defekt PSU eller et defekt hovedkort.

1 lang og 4 korte bip betyr også CPU fan error og skjer som regel hvis du har kjøpt en annen vifte enn den som er stock. Koble til stock kjøler, gå inn i bios og fjern "CPU fan speed alarm" under "Advanced settings". Legger med dette selv om det ikke er så veldig sannsynlig siden Error LEDene lyser, men hvis du har byttet CPU vifte så er det verdt et forsøk.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått tilbake hovedkortet og det var det ikke noe gale med. Sendte inn PSU like etterpå men den fikk jeg i retur etter at Komplett satt på den i ei uke pga at ikke alle kablene var sendt med :/

Kan det være RAM eller CPU som er årsaken til svart skjerm? Har 2 rambrikker og er vel liten sansynelighet at begge sluttet å virke samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...