ltdata Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hei Kjæresten min har fått jobb i USA i 1-3 år. Hun har fått arbeidsvisa. Hvis jeg gifter meg med henne i usa kan jeg da få oppholdstillatelse i Usa så lenge hun oppholder seg der? (hun er ikke amerikansk statsborger) Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Afaik kan du få oppholdstillatelse så lenge dere er samboere og. Men du får neppe arbeidstillatelse. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Afaik kan du få oppholdstillatelse så lenge dere er samboere og. Men du får neppe arbeidstillatelse. Mener du at jeg kan oppholdstillatelse der så lenge jeg bor sammen med henne uten å være gift? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Min mor bor i USA med en fyr som har arbeidstillatelse. Med mindre hun har unnlatt å fortelle meg at de har giftet seg, så... Det er en liten catch dog. Hun har bare oppholdstillatelse for ett år av gangen eller noe i den dur, men det er en formalitet å fornye den. Får automatisk ett nytt år hver gang hun kommer tilbake til USA etter å ha vært hjemme en tur. Jeg foreslår du tar kontakt med den amerikanske ambassaden. De er der for å hjelpe deg. Edit: Det kan virke som om hun rett og slett har et B2-visum. Endret 1. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 Min mor bor i USA med en fyr som har arbeidstillatelse. Med mindre hun har unnlatt å fortelle meg at de har giftet seg, så... Det er en liten catch dog. Hun har bare oppholdstillatelse for ett år av gangen eller noe i den dur, men det er en formalitet å fornye den. Får automatisk ett nytt år hver gang hun kommer tilbake til USA etter å ha vært hjemme en tur. Jeg foreslår du tar kontakt med den amerikanske ambassaden. De er der for å hjelpe deg. Edit: Det kan virke som om hun rett og slett har et B2-visum. Kjæresten min har fått et G1 visa. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Det forandrer jo mye. Hør med ambassaden om det holder å være samboer for å bli regnet som "in immediate family"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå