Skismøring Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Må reconnecte, men tar flere forsøk før D-Linken greier å koble seg opp igjen. Har en D-Link DMA-140. Har WP2, og på windowsmaskinen skjer det ikke. Så tråden under nå, som handler om det samme. Installerte WICD Network Manager som beskrevet i tråden under. Så håper på det beste. Har ikke mistet forbindelsen på over fire timer nå. Takk til deg som hjalp meg. Samme problem oppsto i kveld. Mister forbindelsen regelmessig, og tar lang tid før jeg får forbindelse igjen. Blir nok Win7 på meg igjen. Endret 2. februar 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
slingshot Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hei, Det er veldig vanskelig for noen å hjelpe deg uten noe informasjon. Jeg er ingen ekspert men Jeg anbefaler deg følgende Skriv: inxi -N i terminalen. Da får du opp info om driver og wireless kort. Prøv å google kort for å se hvilke løsninger andre har funnet. Om du ikke finner noe kan du alltids bruke windows wireless drivers i ubuntu eller mint. Det er bare å laste ned windows driveren og installere windows driveren under menu --> preferences (mint 14) Håper du får det til å virke! Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 2. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Takk for for hjelpen. Det skal jeg teste. Vil nødig gå tilbake til Windows igjen. Fikk dette: Network: Card-1: NVIDIA MCP73 Ethernet driver: forcedeth Card-2: D-Link System DWA-140 RangeBooster N Adapter(rev.B2) [Ralink RT3072] driver: rt2800usb Jeg bruker Card-2. Vil google etter en løsning. Om ingen løsning finnes så vil jeg koble meg til med kabel. Bore hull i taket, legge ledning på loftet, og bore hull i taket, og koble den til routeren. Lettere løsning er å finne en usb-trådløs som støtter Linux 100% da. Vet du hva som er et trygt kjøp? Endret 2. februar 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
slingshot Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hei igjen, Les denne tråden: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=53&t=94123&p=539713&hilit=Ralink+RT3072#p539713 eller denne: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=61&t=118890&p=671791&hilit=Ralink+RT3072#p671791 Ser ut som ditt kort er litt problematisk i linux. Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Hei hei Takk for linkene! Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Har ikke hatt en eneste dropout siden jeg oppgraderte firmwaren på routeren for noen dager siden. Måtte resette den også da, så vet ikke hva som gjorde underet. Endret 14. februar 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå