Gå til innhold

Billig Gamer til max 3000

Anbefalte innlegg

Som dere skjønner av overskriften er jeg ute etter råd for å kunne spille litt for en billig penge.

jeg har jo sett at dere er flinke folk som har god oversikt på det meste og som er villig til å hjelpe de som spør.

jeg har per i dag en 800 watt strømforsyning, et greit og stort kabinett, nok lagringsdisker, 24" skjerm, mus, tastatur og et Creative Lydkort.

det andre utstyret er ikke verdt å føre videre siden det er mange år gammelt og har fått en mystisk hikke i det siste.

så det jeg trenger er CPU, minne, hovedkort og et greit 3D-kort.

jeg ønsker ikke å bruke mer en max 3000 m/frakt på hele greia.

jeg er ikke nøye på om det er Intel eller AMD som er produsent, bare den starter når jeg klemmer inn knappen.

jeg vil hovedsakelig bruke den til spilling av BF3, WOT, GTA, Assassins Creed og Football Manager.

jeg er ikke opptatt av at den skal levere en urmasse fps på disse spillene på max setting, men gi meg en grei opplevelse av dem.

støynivå er heller ikke viktig siden den står i en kjellerstue som tåler litt lyd.

overklokking er nok ikke et tema, men om det kan gjøres er det ingen ulempe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

post-180418-0-90243200-1359757345_thumb.jpg

(Dustinhome.no)

Det kan strengt tatt gjøres enda billigere ved å velge et veikere skjermkort, men da begynner det i mine øyne å skorte vel mye på grafikkytelsen. BF3 krever en del og GTA er elendig optimalisert, men du vil nok få en OK opplevelse med dette oppsettet.

Overklokking er så godt som utelukket, ihvertfall uten bedre kjøling. Vet ikke hvor overklokkingsvennlig CPU og HK er heller, men jeg vil tro det kan komme et stykke med adekvat kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...