Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod på dopapir

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, gutt 17 år.

Forrige uke fant legen ut at jeg hadde lungebetennelse. Legen ga meg abboticin, jeg tar 2 tabletter om morgenen, og 2 om kvelden. Det skulle tas i 10 dager da, jeg skal ta dem frem til søndag. Jeg satt nettop på dritern, og da jeg skulle tørke meg var det litt vondt i hullet, det føltes altså veldig tørt der. Jeg så på papiret og så små flekker som virket mer røde enn brune. Selve restene var allerede trukket ned, så jeg har bare de små papirflekkene å gå etter. Kan det være medisinen som gjør dette? Anonym poster: 00e3da904964ea65c2be58d214fa71da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antibiotika kan forandre bakteriefloraen i tykktarmen og formasjon av det man kaller pseudomembranøs kolitt kan forekomme. Det er en alvorlig komplikasjon, men som regel gir det heller smerter og diarrhea fremfor blod i avføring. Det er uansett noe du vil sjekke opp, så ta kontakt med legen din og få en time. Sansynligvis er det bare rifter, men ta det seriøst. Lykke til.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pseudomembran%C3%B8s_kolitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...