Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Hei! (Posten ble litt lengre en forventet, men håpe likevel dere tar dere tid til å lese gjennom! ) Har en omtrent identisk tråd på fitnessbloggen, men siden responsen lar vente på seg, poster jeg her også. Virker som det er et knippe dyktige folk her også. Selv har jeg trent i overkant av 4 år med stigende seriøsitet. Har høstet relativt gode resultater av treninga mi så langt. Det siste året har jeg fulgt et fullkroppsprogram som jeg har finpussa litt etter egne preferanser med rimelig grei fremgang. Har tatt turen på gymmet 3-4 ganger i uken (annenhver dag om alt klaffer med jobb og andre gjøremål). Har hatt sånn cirka 0 fokus på kardio da jeg synes det er helt pyton kjedelig. Er 23 år, kroppsvekt på 102 kilo, 185cm på sokkelesten og en fettprosent jeg vil anslå til rundt 15%. Kostholdet vil jeg si er meget bra i forhold til mine mål og preferanser. Følger ikke noe strict oppsett, og spiser somregel det jeg vil. (Spiser svært sjeldent godteri, kaker og annet snacks fordi jeg rett og slett ikke har lyst på det.) Kostholdet varierer litt fra dag til dag, men en typisk dag kan se sånn ut: Frokost: 150g havre med 0.5l melk, kreatin, omega 3 Måltid 2: 5-6 egg i omelett (og 100g bacon om jeg slår på stortromma) eller på husman knekkebrød med kaviar Måltid 3: 200g svinekjøttdeig (mulig en 200 gram CC til "dessert") Før trening: Boks tunfisk, 2 kopper kruttsterk grønn te for å komme i "humør" Etter trening kjører jeg en shake og en frukt +1 time etter trening: 3-400 gram sei/laks/biff/kylling og litt pasta samt brokkoli. De kveldene/nettene jeg jobber kjører jeg 1l skummet melk og 1 boks kesam/CC + en skyr iløpet av de 5 timene jeg er på jobb. Enkelt og raskt å hive i trynet, noe som er greit siden jobben min gjør det vanskelig med noe lengre matpause Kveldsmaten varierer, men 2-300g kjøtt/egg/fisk også her, samt ny runde med omega3 og kreatin. Dette kostholdet legger meg nok i et rimelig greit overskudd, men er ikke veldig opptatt av å være så rippa som mulig. Så over til casen: Er på et punkt i treninga nå hvor jeg kjenner det begynner å stagnere litt. Har hatt greie økninger på endel øvelser, men baseøvelsene har ikke like god fremgang som før. Det går fortsatt fremover, men kjenner på meg at jeg beveger meg mot et platå, og vil derfor ha en slagplan klar. Programmet ser sånn ut per dags dato: Dag 1 (kjører noen ganger 4 sett om forma sitter kanon) Mark: 3x5 Smalbenk: 3x5 Bøy: 3x5 Milpress: 3x5 Dag 2 Mark: 3x8 Smalbenk: 3x8 Bøy: 3x8 Milpress: 3x8 Dag 3Chins/pullups: 4x8 Pendalay rows: 3x8 Pushups med belastning i tau: 3x10-12 Flyes: 3x8 Dips: 3x8 Franskpress: 3x8 Sidehev: 3x8 Biceps (nylig begynt med dragcurls) 3x10 Dag 3 har jeg vært nøye med å rullere litt på øvelsene i de forskjellige muskelgruppene. Løft per idag er som følger: Mark: 3x5 192,5kg 3x8 172,5kg Smalbenk: 3x5 132,5kg 3x8 115kg Bøy: 3x5 135kg 3x8 120kg (Ja, jeg vet at bøyen min er rimelig svak, men det har sammenheng med at jeg var alt for lite flink til å trene bein de 2 første årene jeg trente. Latterlig? yes indeed.) Milpress: 3x5 70kg 3x8 65kg (Sliter med ødelagt skulder som holder litt igjen) Av andre øvelser kan jeg jo nevne: Flyes: 3x8 30kg manualer Dips: 3x8 +30kg Fransk: 3x8 57,5kg Pendalay rows: 3x8 70kg Spørsmålet er vel hvordan jeg skal gå frem når platået kommer for å fortsette mad gainz Har en ide selv om å innføre løft med full stopp og/eller negativer på alle baseøvelser og noen mindre øvelser. Ser for meg at dette muligens er en fornuftig taktikk å gå for et par måneder? Skal nevnes at muskelvolum også er en viktig motivasjonsfaktor for min del. Regner med og håper at noen av de mange kyndige på emnet her har noe de skulle sagt og bidra med her. Feel free til å komme med innspill på treninga mi eller programmet som sin helhet. Er ikke noen nybegynner, men alltid kjekt med nye impulser og synspunkt fra andre treningsintresserte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå