TristanKN Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Vil gjennopprette min bærbare Acer Aspire 5750G til fabrikkinstillinger.Har sett at pc'n har et eget Acer eRecovery Management Program. Men det eneste alternativet jeg ser, er å brenne nye Windows-cd'er. Problemet er at jeg ikke har noen cd'er her og nå, og lurte på om det var mulig og innstallere Windows fra en ekstern hardisk, etter at jeg hadde formatert den. Takk for svar! Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Er det ikke bare å trykke Alt-F10 når du starter pc'en for å starte system recovery? De fleste bærbare har gjenopprettingspartisjon på harddisken. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Har akkurat den samme Acer Aspire pc'en som du har, du kan velge jo velge å gjøre det gjennom Acer eRecovery Management Program? Ser ikke noe problem med å gjøre det isteden for via Cd eller Ekstern Harddisk Lenke til kommentar
TristanKN Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Glemte en detail. Vil gjerne beholde Windows, men ikke resten av filene som jeg har laget/lastet ned. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Du beholder jo såkalt Windows, vis du setter den i Acer eRecovery Management Program. Da ender pc'en om akkurat som da du for første gang startet maskinen 1 Lenke til kommentar
TristanKN Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Så vis jeg velger alternativet: Gjennopprett Operativsystem til fabrikkstandar (sletter all data på C:/-Stasjonen slettes) Så risikerer jeg ikke å starte maskinen, og ikke kunne bruke den pga mangel på Operativsystem? Lenke til kommentar
TristanKN Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Du beholder jo såkalt Windows, vis du setter den i Acer eRecovery Management Program. Da ender pc'en om akkurat som da du for første gang startet maskinen Takk for svar foresten! Tar vel bare sjansen! Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Så vis jeg velger alternativet: Gjennopprett Operativsystem til fabrikkstandar (sletter all data på C:/-Stasjonen slettes) Så risikerer jeg ikke å starte maskinen, og ikke kunne bruke den pga mangel på Operativsystem? Gjennopprett Operativsystem til fabrikkstandard betyr det det betyr og IKKE at harddisken din blir blank. 1 Lenke til kommentar
TristanKN Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Gjennopprett Operativsystem til fabrikkstandard betyr det det betyr og IKKE at harddisken din blir blank. Gjenopprett operativsystemet til fabrikkstandar:Gjenopprett operativsystemet til fabrikkstandar. Alle data på c:\-stasjonen vil slettes. (*omstart nøvendig) Gjenopprett operativsystemet til fabrikkstandar: Gjenopprett operativsystemet til fabrikkstandar. Alle data på c:\-stasjonen vil slettes. (*omstart nøvendig) Altså, det er vel det som skjer, og den vil boote fra en helt ny partisjon? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Den vil ikke boote fra en ny partisjon. Maskinen vil bli slik den var da du kjøpte den! Alt + F10 er nevnt tidligere i tråden. Trykk det under oppstart når biosbilde kommer opp og følg anvisningene. Andre partisjoner blir normalt ikke berørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå